۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۸۱۲۶
سلیمانی:

گزارشات تیم دیپلماسی و دولت درباره برجام در حد ادعا است/ دولت صادقانه پاسخگوی مردم باشد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دولت نمی تواند هیچ گزارش مصداقی و مطلوبی را از اجرای برجام ارائه دهد، گفت: همه گزارشات تیم دیپلماسی و دولت در حد ادعا است چرا که نمی توان این گزارشات را اندازه گیری و مقایسه با قبل کرد و دولت آقای روحانی باید در این زمینه با صداقت و شفافیت تمام در مقابل مردم پاسخ گو باشد.
سلیمانی

محمد سلیمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از اجرای برجام  گفت: متأسفانه بنا به گفته شخص آقای روحانی که اظهار داشتند با اجرای برجام هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ زندگی مردم می چرخد پس از گذشت یک سال این اتفاق هنوز نیفتاده است.

 

وی با بیان این که دولت باید آمار و ارقام خود را در این زمینه ارائه دهد، ابراز داشت: تا به امروز بیش از 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی مانند کارخانه بزرگ ارج ورشکست و تعطیل شدند و تعداد بالایی از نیروی انسانی کشور به همین علت بیکار شدند که این وضعیت، وضعیت اسفناکی است.

 

سلیمانی با تأکید بر این که از ابتدای دولت روحانی بیش از یک میلیون شغل از بین رفته است، اظهار داشت: الان هیچ خانواده ای را پیدا نمی کنید که در آن یک یا دو نفر بیکار وجود نداشته نباشد؛ از طرف دیگر نیز خیل عظیمی از کشاورزان به حمایت دولت نیاز شدید پیدا کرده اند که دولت در این زمینه هم بسیار ضعیف عمل کرده است چرا که خیلی از کشاورزانی که گندم خود را تحویل دولت داده اند هنوز پولی دریافت نکرده اند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که چرخ زندگی مردم فلج شده است، تصریح کرد: دولت در این زمینه تنبلی می کند؛ از طرفی هم دولت می گوید پول های بلوکه شده توسط آمریکایی ها آزاد شده است ولی از سرنوشت این پول ها هیچ اثری نیست.

 

وزیر ارتباطات دولت سابق با بیان این که اگر این پول ها وارد کشور شده است دولت باید اعلام کند در کجا هزینه کرده است، افزود: آقای نوبخت در جلسه ای اعلام کردند که ما سود 1 میلیارد و 700 میلیون دلار را گرفتیم و به کارمندان دادیم ولی مشاهده می کنیم که کارمندان همچین پولی را دریافت نکرده اند.

 

سلیمانی در ادامه گفت: شاید منظور آقای نوبخت از کارمندان همان صاحبان فیش های نجومی باشند که سود این پولها را دریافت کرده اند؛ اگر پولی وارد کشور شده است باید شفاف سازی شود که این پول دقیقا کجا و کی هزینه شده است.

 

وی با تأکید بر این که رشد اقتصادی کشور منفی است، تصریح کرد: آمارها وضعیت اقتصادی کشور را بسیار بد نشان می دهند؛ از سوی دیگر نیز مشاهده می کنیم که بخش عمرانی کشور به تعطیلی کشیده شده است و این که دولت حرف از گشایش جدید در هر روز جدید می زند بسیار جای تأمل دارد.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که چرخ برجام هم پنچر شده است، ابراز داشت: یک سال از امضای قرار داد برجام گذشته است و معلوم نیست که به نتیجه و جواب می خواهد برسد؛ هر روز مقدار زیادی از سرمایه مردم ایران بی حساب و کتاب برداشته می شود و دولت هنوز موضع گیری شفافی در این زمینه ارائه نداده است.

 

سلیمانی با تأکید بر این که بخش هسته ای کشور هم به طور کلی متوقف شده است، افزود: سایت های هسته ای، آب سنگین اراک و همه دستاوردهای علمی که متخصصان کشور با خون و دل آن ها را به دست آورده بودند از بین رفته است و دولت در این زمینه حرف از ادامه فعالیت هسته ای کشور می زند.

 

وزیر ارتباطات دولت سابق با بیان این که تمام دستاوردهای برجام به صورت کیفی است و هیچ کمیتی در آن مشاهده نمی شود، خاطرنشان کرد: این که آقای عراقچی یکی از دستاوردهای برجام را بهبودی روابط با دنیا می داند چه سود و منفعتی برای کشور دارد؛ اگر بهبود پیدا کرده چرا هنوز از معامله با جمهوری اسلامی وحشت دارند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که دولت نمی تواند هیچ گزارش مصداقی و مطلوبی را از اجرای برجام ارائه دهد، تصریح کرد: همه گزارشات تیم دیپلماسی و دولت در حد ادعا است چرا که نمی توان این گزارشات را اندازه گیری و مقایسه با قبل کرد و دولت آقای روحانی باید در این زمینه با صداقت و شفافیت تمام در مقابل مردم پاسخ گو باشد./922/ت302/ج1

ارسال نظرات