۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۸۶۱

حزب الله انفجار تروریستی علیه شیعیان افغانستان را محکوم کرد

جنبش حزب الله لبنان در محکومیت انفجار کابل تأکید کرد: این جنایت، تداوم حلقه شیطانی قتل و جنایتی است که همه جا را هدف قرار می‌دهد و هدف آن مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمین و خدمت به سیاستهایی است که از تروریسم به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حزب الله لبنان امروز یکشنبه انفجار کابل را محکوم کرد و خواستار پایان توجیه اقدامات تروریستها شد.

 

به گزارش فارس، حزب الله لبنان ضمن ابراز همبستگی با ملت عزیز افغانستان، از خداوند خواست که شهدای این حادثه را در بهشت برین خود جای دهد و افراد بیمار را شفای عاجل و خانواده‌هایشان را صبر عنایت فرماید.

 

این جنبش تأکید کرد: این جنایت، تداوم حلقه شیطانی قتل و جنایتی است که همه جا را هدف قرار می‌دهد و هدفش، انتقام، خونریزی، مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمین، تحقق اهداف خبیثانه و خدمت به سیاستهایی است که از تروریسم به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند.

 

حزب الله ضمن ابراز تأسف شدید به خاطر سکوت بین المللی و منطقه‌ای و نادیده گرفتن تعمدی این مساله از سوی رسانه‌ها، تأکید کرد که این مسئله مشوق تروریسم است و از همه علمای اسلام و انسانهای آزاده خواست که این جنایت را محکوم کرده، در قبال آن سکوت نکنند و دست از سیاستهایی بردارند که بهانه به تروریستها می‌دهد.

 

تظاهرات جنبش روشنایی که با حضور هزاران نفر از مردم معترض شنبه (روز گذشته) به سمت میدان دهمزنگ کابل در حال حرکت بود، با وقوع انفجاری به خاک و خون کشیده شد.

 

گروه تروریستی داعش مسولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت؛ انفجاری که در آن 64 نفر کشته و بیش از 236 زخمی برجای گذاشت.

 

داعش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله از سوی 2 عامل انتحاری افراد وابسته به این گروه در چوک دهمزنگ، شیعیان افغانستان را هدف قرار داده است./980/ب102/د

ارسال نظرات