۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۹۹۷۶
۲۰ شهریورماه؛

جشنواره دوسالانه ملّی عکس ارس برگزار می شود

دبیر جشنواره دو سالانه ملی عکس ارس با اشاره به برگزاری این جشنواره در 20 شهریورماه جاری مصادف با سالروز ایجاد، راه‌اندازی و تصویب منطقه آزاد ارس، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پنجم شهریور ماه خواهد بود.
جشنواره عکس ارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مختار خوش‌پیمان، دبیر جشنواره دو سالانه ملی عکس ارس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ارس با آگاهی از ویژگی‌های ارزشمند هنر عکاسی اقدام به برگزاری دوسالانه ملی عکاسی کرده و انتظار دارد عکاسان و عموم علاقه‌مندان که قبلا به این منطقه سفر کرده و تصاویر ماندگاری خلق کرده اند در جشنواره شرکت کنند.


وی ادامه داد: این جشنواره در پنج بخش  طبیعت، مستند اجتماعی، معماری و بناهای تاریخی، صنایع و مراکز اقتصادی، تکنیک‌های ویژه عکاسی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند تصاویر زیبایی که درگذشته نیز از این منطقه ثبت کرده‌اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


دبیر جشنواره دوسالانه ملی عکس ارس، ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا پنج شهریور بوده و اختتامیه جشنواره ۲۰ شهریور مصادف با سالروز ایجاد و راه‌اندازی و تصویب منطقه آزاد ارس خواهد بود؛ با این توضیح که عکس های ارسالی بایستی منحصرا مربوط به منطقه آزاد ارس باشند و هر عکاس می تواند در هر بخش حداکثر چهار قطعه عکس ارسال کند.


وی با بیان این‌که دستکاری عکسها فقط در حد اصلاح رنگ، نور، وضوح و کادربندی از سوی نرم افزار و یا امکانات موجود دوربین عکاسی مجاز است و جابجایی عناصر تصویری یا تلفیق چند عکس با همدیگر مورد قبول دبیرخانه دوسالانه نخواهد بود، گفت: فایل عکس‌ها بایستی با فرمت JPG و با ابعاد 2400 پیکسل در ضلع بزرگ با دقت dpi150 و حداکثر ظرفیت 2 مگابایت به آدرس ایمیل araspb95@arasfz.ir ارسال شوند.


خوش پیمان افزود: فایل خام عکس‌ها(دستکاری نشده) یا همان خروجی مموری دوربین عکاسی بایستی بر روی لوح فشرده کپی و به صورت جداگانه به آدرس پستی آذربایجان شرقی، جلفا، سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس، دبیرخانه دوسالانه ملی عکس ارس ارسال شود؛ عکاسانی که تصاویر ارزشمندشان به صورت نگانیو باشد اسکن کرده و به دفتر دبیرخانه ارسال کنند. 


وی افزود: در صورت راهیابی عکسی به بخش منتخب مبلغ یک میلیون ریال بابت حق تألیف به صاحب اثر پرداخت خواهد شد، تمامی حقوق مادی و معنوی آثار متعلق به صاحبان عکس‌ها است و در صورت ارسال عکس از سوی شخص یا اشخاص دیگر و احراز آن از طرف دبیرخانه عکس یا عکس های مورد نظر از دور قضاوت داوران خارج خواهد شد.


خوش پیمان با بیان این‌که آثار منتخب به صورت کتاب نفیس چاپ و یک نسخه به صاحبان آثار اهداء خواهد شد، افزود: نفر اول در هر یک از بخش ها تندیس دوسالانه، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی، نفرات دوم تندیس دوسالانه، دیپلم افتخار و 25 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم تندیس دوسالانه، دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.


وی با بیان این‌که جایزه ویژه هیأت داوران در بخش تکنیک های عکاسی به عکس منتخب «تندیس دوسالانه، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی» است، گفت: جایزه ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به عکس منتخب در بخش صنایع و اقتصاد «تندیس دوسالانه، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال جایزه نقدی» است.


خوش پیمان با بیان این‌که برگزار کننده به منظور دوری از ایجاد هر گونه ذهنیت و پیش داوری درباره انتخاب بی طرفانه آثار ارسالی ضمن تقدیم احترام به تمامی عکاسان از اعلام اسامی هیأت داوران خودداری می کند، گفت: عموم علاقه‌مندان جهت ارتباط با دبیرخانه‌ دوسالانه ملی عکس ارس با شماره تلفن های:  04131351632 و 04131351633 و شماره فکس 04142026072 در ارتباط باشند./935/202/ب2

ارسال نظرات