۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

گسترش نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با تدبیر و حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نماز جمعه بعد از انقلاب احیا شد و روز به روز گسترش پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان که  با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، به اقامه نخستین نماز جمعه در تاریخ اسلام پرداخت و گفت: براساس ظاهر آیات و روایات، نبی مکرم اسلام نخستین نماز جمعه را در مسیر هجرت از مکه به مدینه برگزار کردند.


وی با اشاره به اهمیت شرکت در نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه، نماز عبادی سیاسی است که براساس فتوای فقها سفر کردن به هنگام آن حرام است و حتی زندانیان نیز باید تحت مراقبت در نماز جمعه شرکت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برگزاری پنجم مرداد، سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران، گفت: با تدبیر و حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نماز جمعه بعد از انقلاب احیا شد و روز به روز گسترش پیدا می کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به رهنمودهای رهبری مبنی بر اینکه «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است»،  گفت: باید در راستای تحقق رهنمودهای رهبری هر چه بیشتر تلاش کنیم.


گفتنی است، روز جمعه پنجم مرداد ماه سال 1358(سوم ماه مبارک رمضان 1399 قمرى) نخستین نماز جمعه بعد از پيروزى انقلاب اسلامى به امامت مرحوم آيت الله سيد محمود طالقانى در دانشگاه تهران برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات