۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۲۶۹
قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تفکر و تأمل در بطن قرآن بر قرائت آن ارجحیت دارد/ ورزشکاران پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن سرمایه جاودانی بشریت است، بر انس بیشتر با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: در این راستا تفکر و تأمل در بطن قرآن بر قرائت آن ارجحیت دارد.
حجت الاسلام یعقوبی - آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی جامعه ورزش آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی جامعه ورزش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان خراسان شمالی، با بیان اینکه قرآن سرمایه جاودانی برای کل بشریت است، اظهار کرد: انس و آمیخته شدن با قرآن باعث جاودانگی فرد خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه راه قرآن، صراط مستقیم و مسیر پایداری و درستی است، اضافه کرد: هر کس قلب خود را با قرآن مأنوس کند بدون شک در دنیا و آخرت عزتمند می‌شود؛ زیرا قرآن راه‌های درست زیستن و حیات طیبه مادی و معنوی را پیش روی فرد می‌گذارد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید برای انس و الفت بیشتر اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه تفکر و تأمل در بطن قرآن و آیات این کتاب آسمانی بر قرائت آن ارجحیت دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس باید متولیان ورزشی کشور سعی کنند با ترویج قرآن در میدان‌های ورزشی، بین قلوب جوانان ورزشکار و این کتاب آسمانی پیوند ناگسستنی برقرار کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید ورزشکاران روزبه‌روز خود را به سبک زندگی قرآنی و اسلامی نزدیک‌تر کنند، افزود: لازم است ورزشکاران در کنار فعالیت‌های ورزشی‌ و بدنی به برنامه‌های ارزشی و قرآنی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: چنین ورزشکارانی سرمایه‌های اصلی جامعه اسلامی محسوب شده و می‌توانند پیام انقلاب و نظام اسلامی را در عرصه‌های گوناگون به گوش جهانیان برسانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر روح ورزشکاران نیز همانند جسم آن‌ها پرورش یابد در آن صورت در همه میدان‌ها به پیروزی خواهند رسید.

 

امان‌الله فیروزه، سرپرست معاونت فرهنگی و ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی نیز در این آیین، با اشاره به تجلیل از 36 ورزشکار این استان که در مسابقات مختلف رشته‌های اذان، حفظ، تفسیر، قرائت، احادیث موضوعی و آیات موضوعی به عناوین برتر دست یافته بودند، افزود: وزارت ورزش و امور جوانان پارسال یک دوره مسابقات قرآنی در 11 رشته را بین ورزشکاران برگزار کرد که در این مسابقات 36 ورزشکار خراسان شمالی به مرحله پایانی راه یافتند و امروز از آن‌ها به‌عنوان نفرات برتر تجلیل می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات