۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۴۴۱۶۳۰
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بزرگترین چالش کشور جایگزینی فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ اسلامی است /تبیین امور دینی، مهم‌‌ترین رسالت اهالی رسانه

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از اینکه متأسفانه اسلام و فرهنگ اسلامی در نظام جمهوری مظلوم است و مورد توجه جدی قرار نمی گیرد، گفت: متأسفانه مسأله اصلی امروز نظام ما فرهنگ دینی و اسلام نیست؛ به یقین سیاستی مقدس است که از اسلام ناب نشأت گرفته باشد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، 12 مردادماه، در نشست با اهالی رسانه و خبر این استان که به مناسبت 17 مردادماه، روز خبرنگار و به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه کار خبرنگاری، کاری پراسترس و دشوار است، تصریح کرد: حرفه خبرنگاری باید با انواع ظرافتها، تدبیر و عقلانیت، ایمان، تعهد و بصیرت همراه باشد تا یک خبرنگار بتواند به معنای واقعی کلمه نقش خود را ایفا کند و این کار آسانی نیست.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کار ائمه جمعه و خبرنگاران هر دو از یک دسته اند، افزود: باید بدانیم که در همه کارها عامل سلامت و پیشرفت امور تقوای الهی است که باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید درکمان را از تقوا بالا بریم، اظهار داشت: باید مفهوم تقوا را در وجود فرد تجزیه و تحلیل کنیم؛ به یقین اگر تقوا درست شکل گرفت، همه امور به مقصد می رسد.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین ابزار اهالی رسانه برای پیشبرد اهداف مد نظرشان باید تقوا باشد، ابراز داشت: به یقین همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند یک رسالتی دارند؛ از آنجایی که رسانه ما، رسانه جمهوری اسلامی است، بنابراین باید در راستای نشر معارف الهی قدم بردارد و در یک کلام رسانه دشمن و بیگانه نشود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رسانه اسلامی بودن لازمه اش تعهد اسلامی است، افزود: باید دغدغه نخست ما در کار خبرنگاری اسلام و ارزش های ناب محمدی(ص) باشد نه اینکه گرفتار بازی های سیاسی، قومیتی، مدیریتی، قبیله ای و جناحی شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه گرفتار حاشیه شدن انسان را از متن که همان اسلام است، دور می کند، تصریح کرد: به یقین آن رسانه ای عالی ترین رتبه را دریافت می کند که بیشترین دغدغه را نسبت به اسلام داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از اینکه متأسفانه اسلام و فرهنگ اسلامی در نظام جمهوری مظلوم است و مورد توجه جدی قرار نمی گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسأله اصلی امروز نظام ما فرهنگ دینی و اسلام نیست؛ به یقین سیاستی مقدس است که از اسلام ناب نشأت گرفته باشد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه گروه، جناح، دسته بندی های سیاسی زمانی رنگ و لعاب درست پیدا می کنند که از فرهنگ اسلام نشأت بگیرند، گفت: انتظار ما این نیست که رسانه ها از قرآن و حدیث پر شود؛ انتظار این است که هر آنچه در رسانه کار می شود از قرآن و اسلام واقعی نشأت بگیرد و این یک اصل است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه فرهنگی که از اسلام نشأت گرفته لزوما آن آداب و رسومی نیست که بر مردم و گروه های سیاسی و مطبوعات و بر سبک زندگی دولتمردان حاکم است، اظهار داشت: متأسفانه امروزه برای برخی افراد تشخیص بین فرهنگ بیگانه و فرهنگ اسلام سخت شده است و همین کار را سخت می کند؛ اهالی رسانه باید قدرت تمییز میان فرهنگ بیگانه و اسلام را برای خود مشخص سازند.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین چالش امروز کشور این است که می خواهند فرهنگ بیگانه را به جای فرهنگ اسلام به خورد مردم دهند، افزود: به یقین در چنین فضایی نقش اهالی رسانه بسیار پررنگ و ملموس خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه رسالت امروز اهالی رسانه حسینی است، تصریح کرد: اهالی رسانه باید اسلام ناب را به خوبی در بین مردم تبیین کنند چراکه امروز دشمن به دنبال آن است که برای همه چیز بدل درست کند و این یک خطر جدی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اهالی رسانه از رسالت امروز خود فاصله گرفته اند و این یک خسران بزرگ است، گفت: امروز باید بدانیم که آنچه قرار است از اسلام گفته شود، خود را در استمرار و ماندگاری نظام اسلامی نشان می دهد؛ متأسفانه عده ای کمر بسته اند که نظام اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکا کنند که بیشتر آن ها غافلند هر چند پشت این قضیه دست عمد هم وجود دارد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برخی ها در فضای کنونی کشور دچار تحلیل اشتباه شده اند، گفت: رسانه ها نباید از این مسأله غافل باشند و به راحتی از کنار آن بگذرند.

 

وی به تأکیدهای مستمر رهبر معظم انقلاب در مورد مسأله برجام اشاره کرد و ابراز داشت: به والله دغدغه های رهبر معظم انقلاب نسبت به برجام، اقتصاد مقاومتی و سایر امور تنها ماندگاری نظام اسلامی است که از احساس خطر ایشان نشأت می گیرد اما متأسفانه برخی ها نمی فهمند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه احساس مسؤولیت رهبر معظم انقلاب در مورد امور کشور یک رسالت و تعهد اسلامی است نه سلیقه ای و جناحی، گفت: امام و ولی فقیه در یک طیف و جریان خلاصه نمی شود چراکه ولایت شاخصه اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با بیان اینکه اهالی رسانه باید با شجاعت و بصیرت در این عرصه قدم بگذارند، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه بدانند که قیمتشان بالا است، قیمت آنها حریت و آزادگی است؛ مراقب باشید خود را ارزان نفروشید./202/9457/ب1

ارسال نظرات