۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۸۰۵
استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد:

دنیا محل کسب نور است/ پاداش انفاق را با منت گذاشتن از بین نبریم

استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: ما هر کار زیبایی که در این دنیا انجام دهیم، در حقیقت کسب نور می کنیم، اما باید مراقب باشیم آن را حفظ کنیم و پاداش انفاق را با منت گذاشتن، از بین نبریم.
انفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم احمدی پارسا، استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در نشست تفسیر که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه شمیم خانواده برگزار شد به تفسیر سوره حجرات پرداخت.
 

وی با اشاره به آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلي‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ»، گفت: آیات قرآن، پیام دارند. بر اساس این آیه اگر فاسقی برای ما خبری آورد باید درباره آن تحقیق کنیم؛ چه بسا زندگی افرادی بخاطر خبرهای نادرست، متلاشی شده است.
 

احمدی پارسا با طرح این پرسش که آیا ما اجازه داریم هر خبر و کلیپی که در فضای مجازی به دست ما می رسد، پخش کنیم؟  افزود: در مورد خبرهایی که در فضای مجازی قرار می دهند نیز باید دقت کنیم و هر خبری را بدون تحقیق و پژوهش پخش نکنیم؛ چرا که گاهی می بینیم خبری نادرستی به راحتی به دست میلیونها نفر می رسد.
 

دشمن، مذهب و اعتقادات ما را هدف گرفته است
وی ادامه داد: گاهی ما کلیپ و خبری را برای اطرافیان خود ارسال می کنیم و دیگران بر مبنای این که ما افراد معتقدی هستیم، به مطلب اعتماد می کنند و برای آنها سند و مدرک می شود؛ بنابراین باید به مطالبی که برای دیگران ارسال می کنیم، دقت داشته باشیم.
 

این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد به عواقب تهاجم فرهنگی اشاره و ابراز کرد: دشمن به فرهنگ ما ضربه می زند، آنها اتاق فکر دارند و با متون ما آشنا هستند و اعتقادات و مذهب ما را نشانه گرفته اند.
 

دنیا، محل کسب نور است
این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: ما هر کار زیبایی که در این دنیا انجام دهیم، در حقیقت کسب نور می کنیم و این مهم شامل هر کار خیری می شود از انفاقات ما گرفته تا لبخند زدن به چهره پدر و مادر. در روایات آمده است که نگاه به چهره پدر و مادر برابر با یک حج مقبول است.

 

وی ابراز کرد: دنیا محل کسب نور است. افرادی که تحصیل علم می کنند، کسب نور می کنند و در روز قیامت افراد از ما التماس می کنند که به آنها نور بدهیم.
 

احمدی پارسا افزود: نکته که باید متذکر شد این است که باید این نورها را حفظ کنیم؛ بنابراین نماز، روزه و اعمال دیگر را حفظ کنیم. انفاق کردن ما نیز به گونه ای باشد که بر دیگران منت نگذاریم و دیگران را اذیت نکنیم./1309/202/ب3

ارسال نظرات