۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۳۰۷۱
نماینده خبرگان رهبری:

دولت در توسعه مشاغل خانگی اهتمام داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که افزایش مشارکت اجتماعی بانوان یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دولت در توسعه مشاغل خانگی اهتمام داشته باشد.
تهیه جهیزیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از فعالیتهای بشردوستانه و خیریه بانوان مسجد قدس شهرک شهید یاغچیان تبریز اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش مهمی در فرهنگ سازی امور عام‌المنفعه و خیریه بر عهده دارند.


وی با تأکید بر این‌که مشارکت اجتماعی زنان همواره در سطح عالی بوده است، گفت: بر این باوریم که توان و همت زنان در امور اجتماعی، کارهای عام المنفعه و مشارکتهای مردمی به مراتب بیشتر از مردان است و این قشر تاکنون گامهای بلندی در عرصه های مختلف جامعه به ویژه امور خیریه برداشته اند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت بایستی در توسعه مشاغل خانگی اهتمام ویژه داشته باشد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از زنان سرپرست خانوار در جامعه وجود دارند؛ که تنها نیازمند اعطای تسهیلات بانکی ناچیز دولت برای گسترش مشاغل خانگی خود هستند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که افزایش مشارکت اجتماعی بانوان یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است، گفت: زنان در تشکلهای مردمی و امور اجتماعی بیشتر از مردان وقت می گذارند و امور مختلف را با ظرافت، دقت و حوصله بیشتری انجام می دهند که باید از این ویژگی بیشترین بهره برده شود.


وی ادامه داد: زنان در دو سنگر اجتماعی و خانواده نقش آفرینی می کنند و تشکلهای زنان و خانواده، درد و مشکلات مختلف جامعه را بیشتر از بقیه لمس و درک می کنند و باید از توان آنها در سامان آسیبهای اجتماعی، نهادینه کردن اخلاق و فرهنگ سازی نهایت بهره برده شود.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که بایستی زمینه فعالیت تشکلهای مردمی به ویژه در حوزه زنان و خانواده بیش از پیش فراهم شود، گفت: زنان همواره در تمامی مراحل انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف دوشادوش مردان همراه نظام اسلامی بوده اند و توانستند انقلاب شکوهمند اسلامی را به سرانجام برسانند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: بانوان همواره با فکر و ایده های نو و مردمی برای اعتلای کشور کوشیده و در دوران جنگ تحمیلی نیز زنان در قالب گروه‌های مردمی در عرصه‌های پشتیبانی و خدمات درمانی و بهداشتی نقش مؤثری را ایفا کرده اند و تاکنون نیز در قالب تشکلهای مردم نهاد در بخش ها و عرصه های مختلف حضور گسترده دارند.


وی با تجلیل و تشکر از اقدامات بانوان مسجد قدس شهرک شهید یاغچیان تبریز در تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تبریز افزود: زنان در پایه گذاری فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه پیشرو بوده و بی منت و چشم داشت برای امور گام بر می دارند، این عمل خیر نیز نمونه‌ای از فعالیت های اجتماعی اثرگذار بانوان است./935/203/ب3

 

ارسال نظرات