۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۹۴۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آزادگان اسطوره‌هاي صبر، مقاومت و پايداري در جامعه اسلامی هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری دوران اسارت آزادگان را سند افتخار ايران اسلامی و حقانيت هشت سال نبرد نابرابر عنوان کرد و گفت: امروز بايد اين اسوه‌های صبر و استقامت را ارج نهاده و آنها را الگوی صبر و پايمردی جامعه بدانيم.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از آزادگان سرفرار، آزادگان را نماد پايمردی و ايثار ملت بزرگ و آبروی نظام اسلامی ايران معرفی كرد و تصريح كرد: اين قشر غرورآفرين در طول جنگ تحميلی جانفشانی و حماسه‌سازی‌ها كرده و در دوران اسارت نيز پيام‌های ارزشمند و متعالی انقلاب اسلامی را اعلام می‌كردند.

استاد حوزه علمیه افزود: آزادگان سرافراز مظلومانه و در ميان كينه‌توزی دشمنان، دوران تلخ اسارت را تحمل كرده و همواره با رشادت و شجاعت مثال زدنی ندای آزادی و استقلال ايران اسلامی را سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با بيان اين‌كه آزادگان در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی تا پای جان ايستاده‌اند، تأكيد كرد: اين غيورمردان همان طور كه در عرصه ميدان جنگ دليرانه از كيان خود دفاع كردند در هنگامه اسارت نيز صبورانه مقاومت ورزيدند.

وی خاطرنشان كرد: صبر و استقامت آزادگان در زندان‌های مخوف رژيم بعث عراق برگرفته از آموزه‌های اسلامی بود كه اين جلوه عظيمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تثبيت ارزش‌های متعالی دينی و ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی دوران اسارت آزادگان را سند افتخار ايران اسلامی و حقانيت هشت سال نبرد نابرابر عنوان و تأكيد كرد: امروز بايد اين اسوه‌های صبر و استقامت را ارج نهاده و آنها را الگوی صبر و پايمردی جامعه بدانيم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سرافرازي و استحکام نظام اسلامي با وجود اين همه بدخواه و دشمن تا دندان مسلح معلول ايثار و فداکاري جوانان مؤمن و انقلابي است که با درک وظيفه و احساس مسؤوليت، در راه دفاع از اسلام و ولايت جان خويش را در طبق اخلاص گذاشتند و اجازه ندادند يک وجب از خاک کشور دست بيگانگان بيافتد و به همین دلیل حماسه ها و همت آنان در تاريخ جاودانه است.

وي افزود: آزادگان در واقع شهداي زنده انقلاب و خبرنگاران راستين حماسه دفاع مقدس هستند که با تحمل انواع شکنجه ها و مصايب و ناملايمات در زندان هاي طاقت فرساي صدام يزيد، حاضر نشدند براي يک لحظه، از اسلام و انقلاب دست بکشند و مردانه استقامت کردند و سرانجام با افتخار تمام و روي گشاده به ميهن بازگشتند و ملت شهيد پرور هم با استقبال گسترده، قدر شناسي کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از آزادگان به‌ عنوان بهترين اسطوره‌هاي صبر، مقاومت، پايداري و پايمردي ياد كرد و گفت: آزادگان سند گویای استقامت و پایداری فرزندان ایران اسلامی در برابر دشمنان و متجاوزان کشورمان هستند.

وی با بیان این که آزادگان با تحمل شکنجه ها، صبر و بردباری در برابر سختی های دوران اسارت در زندان های مخوف رژیم بعثی پیروزی فراموش ناشدنی را در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس خلق کردند، افزود: آزادگان در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدانه استقامت کردند و در برابر همه مشکلات و سختی ها ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: آزادگان با تحمل سال ها زجر و شکنجه، تقوا و غیرت دینی و اسلامی خود را مضاعف کردند و به نماد ایستادگی و مقاومت در نظام اسلامی مبدل شدند.

امام جمعه قائمشهر از آزادگان به عنوان الگوی عملی استقامت و ایثار در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: کشورما الگوی عملی آزادگی و ایثار و اسوه های صبر و استقامت در دفاع از حریم ولایت است و آزادگان نیز در این مسیر خوش درخشیدند.

وی با بیان این که آزادگان هم در هشت سال دفاع مقدس و هم دوران اسارت خود پایبندی به اسلام و انقلاب به اثبات رساندند، خاطرنشان کرد: اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون خون پاک شهدا و ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از آزادگان به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در ارودگاه ها و شکنجه گاه های رژیم بعث عراق نام برد و گفت: آزادگان دلیر در سخت‌ترین شرایط، بانگ ولایت‌مداری سر دادند.

وی ولایت‌مداری و ولایت پذیری را از خصوصیات بارز آزادگان سرافراز در دوران اسارت دانست و گفت: آزادگان ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی کم نظیر خود بزرگترین شعر آزادی و آزادگی را در تاریخ معاصر سرودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ایام اسارت را جبهه دیگری از مبارزه و نبرد میان حق و باطل دانست و افزود: آزادگان در ایام اسارت بر اساس روحیه و باور دینی ناشی از ایمان بالای خود، صبر و مقاومت مثال زدنی را در مقابل دشمن و در خانه اش به نمایش گذاشتند.

وی بر لزوم بهره گیری از دستاورد ایام اسارت و تبیین آن برای نسل جوان جامعه، تأکید کرد: اثر ایستادگی، مقاومت و تسلیم نشدن با اتکال بر ایمان الهی در برابر اراده دشمن، پیروزی در دفاع مقدس و به زانو درآمدن دشمنان در همه فتنه ها بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت و درج خاطرات ایام اسارت و سختی های آن روز برای نسل های آینده، خاطرنشان کرد: آزادگان و ایثارگران با ثبت خاطرات خود در ایام دفاع مقدس، آنرا به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای نسل های آینده در جهت قدرشناسی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی برجای بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که عزت، سربلندي و اقتدار اين نظام به بركت خون مطهر شهدا، ايستادگي و از خودگذشتگي جانبازان و آزادگان عزيز در طول هشت سال دفاع مقدس است، گفت: نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‏هاى دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایدارى خانواده‏هاى این عزیزان ستودنى است.

وی با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت، با صبر، عزت و ایستادگی آبروی کشور را حفظ کردند، افزود: آزادگان در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها حماسه آفرینی کردند و اکنون نیز در صف اول پاسداری از ارزش های نظام و انقلاب قرار دارند. وی اظهار کرد: عزت و شرفی که کشورمان اکنون در همه عرصه ها به خصوص در عرصه بین المللی بدست آورده، مدیون ایثارگری ها و فداکاری های شهدا، جانبازان و آزادگان است./950/202/ب2

ارسال نظرات