۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۸۴۰

مراسم اختتامیه طرح تابستانی گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران برگزار شد

با حضور امام جمعه و مسؤولان شهرستان بابل مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستانی گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران برگزار شد
اختتامیه اوقات فراغت طرح حامیان ولایت مازندران اختتامیه اوقات فراغت طرح حامیان ولایت مازندران اختتامیه اوقات فراغت طرح حامیان ولایت مازندران اختتامیه اوقات فراغت طرح حامیان ولایت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران در کانون تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان بابل، با اشاره به جایگاه تربیت از نگاه اسلام، گفت: تعلیم و تربیت مانند دو بال انسان را به سعادت می رسانند و باید به تربیت به لحاظ اهمیت بالای آن حتی بیشتر از تعلیم توجه کرد.

وی با بیان برخی از نیازهای تربیتی برای نسل های جدید جامعه، افزود: امروز در شرایطی به سر می بریم که دشمنان با انواع دسیسه ها و جدیدترین روش ها و ابزارهای پیشرفته در صدد انحراف نوجوانان و جوانان ما هستند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تأکید بر رشد متوازن بین جسم و روح انسان، خاطرنشان کرد: برای شکوفا کردن استعدادهای کودکان و نوجوانان والدین در کنار مربیان باید قدردان فرصت ها باشند تا فرزندان آنها در کنار رشد جسمانی، یک فرد ارزشی به بار بیاید.

وی لزوم توجه به روش های غیر مستقیم و خلاقانه تربیتی برای کار با دانش آموزان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فردی که برخوردار از رشد تربیتی و روحانی نباشد، نمی تواند به خوبی از عهده مسؤولیتهای اجتماعی بر بیاید.

حجت الاسلام روحانی تربیت اخلاقی را از نگاه اسلام مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انسان با مکارم اخلاق جلوه پیدا می کند و حضور روحانیان در کنار مربیان آموزش و پرورش می تواند ثمرات بزرگی را در مسیر دینداری فرزندان جامعه داشته باشد.

امام جمعه بابل با تقدیر از تلاشهای اعضای گروه جهادی حامیان ولایت مازندران برای برپایی طرح اوقات فراغت تابستانه، گفت: کارهای انجام شده و برنامه های نوین آموزشی و پرورشی توسط گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران الگوی دیگر گروههای تبلیغی در سطح کشور شده است.

وی با بیان نیازهای امروز جامعه برای فعالیت جهادی در حوزه تربیتی، خاطرنشان کرد: حرکت جهادی و دلسوزانه جمعی از روحانیون برای فعالیت در عرصه تربیت دانش آموزان ستودنی است و با پاسخ به نگرانی های جامعه در حوزه کودکان و نوجوانان، مانند یک پناهگاه از آنان در برابر تهاجم فرهنگی محافظت کنیم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت مازندران نیز در این مراسم با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این گروه در طرح اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: در طرح تابستانی 3 هزار دانش آموز از اول ابتدایی تا سوم متوسطه در شهرستان بابل در 50 پایگاه طرح اوقات فراغت، از برنامه های گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران استفاده کردند.

وی به برنامه های جنبی ورزشی این گروه برای کودکان اشاره کرد و افزود: بیش از هزار و صد دانش آموز شهرستان بابل از کلاسهای آموزش شنا و 300 دختر دانش آموز از طی یک جشنواره ای در ورزش های همگانی به رقابت پرداختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برگزاری سه همایش برای خانواده های دانش آموزان حاضر در طرح اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: برگزاری همایشی در حوزه آشنایی با فضای مجازی و خطرات و آسیب های آن، برگزاری نشستی درباره شیوه برخورد والدین با فرزندان و برگزاری طرح شایستگان از جمله همایش های برگزار شده از سوی گروه تبلیغی حامیان ولایت مازندران برای خانواده های دانش آموزان شهرستان بابل بود.

وی با اشاره به برنامه های متعدد اردویی برگزار شده در طرح تابستانی، اظهار داشت: در کنار اردوهای یک روزه این گروه برای پسران و دختران حاضر در طرح، 220 نفر از برگزیدگان طرح اوقات فراغت تابستانی گروه حامیان ولایت مازندران، جهت پابوسی مرقد مطهر رضوی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرستان بابل از سوی مسؤول شورای هماهنگی گروههای تبلیغی مازندران به موجب انعکاس مطلوب برنامه های گروههای تبلیغی تجلیل شد./1313/202/ب2

ارسال نظرات