۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۸۷۶

آزمون تجوید و قرائت قرآن در حوزه علمیه سراوان برگزار شد

مدیر حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان گفت: آزمون پایانی دوره‌های احکام، تجوید و قرائت قرآن با حضور اساتید و ناظران آموزشی در مسجد فاطمة الزهرا (س) سراوان برگزار شد.
دوره قرآن

اعظم مهدوی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: این دوره‌ها ویژه بانوان طلبه و در مدت یک و نیم ماه با هدف انس هرچه بیشتر طلاب حوزه علمیه با کلام وحی برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه شهرستانها، کمبود مربی جهت برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی است که علی‌رغم استقبال طلاب و وجود استعدادهای بالقوه، زمینه شکوفایی این استعدادها فراهم نمی‌شود.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان ادامه داد: در این مدرسه علمیه سعی می‌شود تا در طول سال، دوره‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش قرآن و همچنین کارگاه‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی، تربیت اسلامی فرزندان و غیره برگزار شود تا طلاب با مسائل و نیازهای روز آشنایی کامل‌تری پیدا کنند.

مهدوی عنوان کرد: امروزه دشمنان برای مقابله با اسلام و جلوگیری از گسترش آموزه‌های این دین الهی، هر روز به ترفندهای جدیدتری متوسل می‌شوند، از این رو ضروری است تا طلاب که مبلغان و مروّجان حقیقی اسلام هستند، با این توطئه و ترفندها آشنا باشند و راه‌های مقابله با آن را بیاموزند.

وی اظهار کرد: اهمیت وحدت مسلمانان، سبک زندگی، محیط مجازی، حجاب و اقتصاد اسلامی از جمله مهمترین مسائلی است که باید در حوزه‌های علمیه به آن پرداخته شود از این رو برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان و اساتید برجسته این امر، ضرورت دارد./303/831/ب1

ارسال نظرات