۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۰۸۸
معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

تدوین قوانین لازم با هدف ساماندهی هجرت مبلغان/ ضرورت حمایتهای شایسته

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور گفت: مقررات لازم برای ساماندهی امور هجرت مبلغان و روحانیان از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور تدوین شده است که اگر شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصویب کند می تواند اقدام ارزنده ای انجام شود.
معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به موانع هجرت مبلغان، گفت: یکی از موانع هجرت مبلغان خود نهاد حوزه های علمیه است.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید فارغ التحصیل دهند و این که طلاب فقط در حوزه های علمیه بمانند کار غلط و نادرستی است و نباید چنین اقدامی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: یک مبلغ که با خانواده خود به روستای دورافتاده ای می رود و با سختی ها دارد کار و تلاش می کند باید حداقل های لازم برای او تأمین شود که ضرورت دارد به این امر توجه لازم و ارزنده ای صورت گیرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: سازمان حوزه های علمیه باید به فکر خروجی باشد و پس از خروج نیز مبلغان به دنبال رفاه و تجمل گرایی نیستند، اما باید اقدامی باشد تا شرایط لازم زندگی آنان فراهم شود.

وی افزود: ساماندهی هجرت مبلغان نیازمند وضع مقررات لازم است که باید در این عرصه تلاش های لازم صورت گرفته و اقدام شایسته ای انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه اداد: مقررات لازم برای ساماندهی امور هجرت مبلغان و روحانیان از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور تدوین شده است که اگر شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصویب کند می تواند اقدام ارزنده ای انجام شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: ساماندهی وضعیت هجرت مبلغان و روحانیان نیازمند حمایت های شایسته بوده که مشکلات موجود قابل حل است و باید به مرحله اتفاق و عمل برسد.

وی اظهار داشت: مبلغان دینی نقش ارزشمند و گرانقدری در راستای هدایت انسان ها برعهده دارند و نشانگر اهمیت این عمل است که ضرورت دارد توحه لازم نسبت به آن صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: آموزش و تبلیغ به دیگران در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن قرار دارد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور افزود: مبلغان می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه برعهده داشته باشند که ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است توجه شود.

وی ادامه داد: طرح های تمسک، پیوند آسمانی و امین از جمله طرح های خوبی است که می طلبد مبلغان بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشند که ضرورت دارد توجه ویژه ای نسبت به این طرح ها صورت گیرد.

گفتنی است، همایش سالانه مبلغان استان مازندران با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، مدیر حوزه های علمیه مازندران، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امام جمعه آمل، رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران و مبلغان برادر و خواهر با همسرانشان در سالن همایش های اریکه آریایی آمل برگزار شد./1314/302/ب2

ارسال نظرات