۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۵۱۶۲
امام جمعه بابل:

انقلاب اسلامی ریشه در فعالیت سیاسی و اجتماعی مساجد دارد

امام جمعه بابل با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی، گفت: مساجد و حسینیه ها بودند که زمینه سازماندهی انقلاب اسلامی را فراهم کردند و انقلاب اسلامی ریشه در فعالیت سیاسی و اجتماعی مساجد دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در جمع هیاتهای امنای مساجد شهرستان بابل با گرامیداشت روز مسجد، گفت: سی و یکم مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی با توطئه صهیونیستها است و به لحاظ اهمیت و جایگاه این مکان مقدس به روز مسجد نامگذاری شد.

وی با بیان اهمیت و جایگاه مسجدالاقصی در اسلام، افزود: مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان و محل معراج پیامبر اسلام(ص) است و امروز با توطئه صهیونیستها در معرض تخریب قرار دارد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل بر لزوم هوشیاری جهان اسلام در برابر توطئه های صهیونیستها تاکید کرد و اظهار داشت: باید توجه به مسجد الاقصی برای مسلمانان تجدید شود و جهان اسلام برای رهایی آن هزینه بدهد.

وی با اشاره به نقش مهم مساجد در شکل دهی به انسجام اجتماعی میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: مساجد یک کانون بزرگ اجتماعی است که اسلام بسیار بر توجه به آن اهتمام ورزید زیرا بسیاری از مشکلات امت اسلامی با محوریت مسجد، رفع گردید.

حجت الاسلام روحانی به دیگر نقش مسجد در میان جامعه اسلامی پرداخت و تاکید کرد: مساجد محلی برای موعظه، عبادت و بهره وری معنوی جامعه اسلامی است و روح دینی از مساجد در سراسر جامعه اسلامی دمیده می شود.

وی نظم اجتماعی و پیوند افراد از طبقات مختلف جامعه را از دیگر دستاوردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون عنوان کرد و افزود: پیامبراسلام(ص) در صفوف نماز جماعت تمام افراد فقیر و ثروتمند را در کنار هم قرار داد و در مساجد بود که وحدت امت اسلامی، با برگزاری نمازهای جماعت به لایه های مختلف اجتماعی تسری داده شد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرا بابل، مساجد را محل آموزش علوم دینی بیان کرد و گفت: مدارس علمیه دینی و حلقه های علمی با کارکرد آموزشی و تربیتی در مساجد شکل گرفت و آموزش قرآن، احکام و معارف دینی به مسلمانان، از مساجد آغاز شد.

وی با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مساجد و حسینیه ها بودند که زمینه سازماندهی انقلاب اسلامی را فراهم کردند و انقلاب اسلامی ریشه در فعالیت سیاسی و اجتماعی مساجد دارد.

حجت الاسلام روحانی با اظهار نگرانی از خالی شدن مساجد از نقش آفرینی در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: مساجد باید محوریت خود را به عنوان کانون همه مسائل فرهنگی، اجتماعی، عبادی و سیاسی در منطقه پیرامون خود را حفظ کنند ولی متأسفانه نگرانیهایی از کمرنگ شدن این نقش در جامعه وجود دارد.

وی با تقدیر از تلاشهای خادمان و دست اندرکاران مساجد برای رونق بخشی به این پایگاه مهم اسلام، افزود: از همه تلاشگران عرصه مساجد از جمله هیاتهای امنا، ائمه جماعات و نمازگزاران که نمازهای پنجگانه را به صورت جماعت در مساجد برگزار می کنند، تقدیر می کنم.

امام جمعه بابل تلاش برای جذب افراد برای حضور در نمازهای جماعت را خواستار شد و تاکید کرد: چرخه رفت و آمد افراد به مسجد و برپایی باشکوه نمازهای جماعت می تواند سلامت جامعه اسلامی را فراهم کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات