۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۴۵۴۹۵
مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین خبر داد؛ 

اعزام بیش از 900 مبلغ دینی به مراسم اربعین حسینی

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی از اعزام 900 روحانی مسلط به زبان فارسی و عربی به عنوان مبلغ اربعین حسینی خبر داد و گفت: علاوه بر این 70 خواهر مبلغ نیز در پایگاه های ویژه بانوان مستقر می شوند.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور امروز در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران در ساری با اشاره به اوج وحدت و همدلی امت اسلامی در روز اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین نوعی همدری با حضرت زینب(س) و درک روز عاشورا است که در چنین روزی خانواده امام حسین(ع) در شرایطی بسیار سخت و دردناک این مسیر را همراه با مشقات فراوان به سمت شام حرکت کردند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که امروزه فضای جهان اسلام را افراطی گری، تعصب و جهالت مدرن فرا گرفته است و این در حالی است که آموزه های اصلی عاشورا و انقلاب کربلا بسیار معقولانه و بدون تعصبات بیجا بوده است، افزود: در انقلاب کربلا انسان های سیا و سفید حتی از دیگر مذاهب در کنار هم بدون هیچ مشکلی قرار داشتند که این نهایت بردباری و همپذیری را به نمایش میگذارد. 

وی با اشاره به این که در پیاده روی اربعین وحدت در بین شیعیان را می توان به وضوح مشاهده کرد، عنوان کرد: ایام اربعین یادآور شور عاشورایی حسین و حسینیان، اربعین پیام گزار خون است و راوی داستان راستی و احیاگر درس های عاشورا را بازخوانی می کنند.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور با اشاره به استقبال گسترده ملت ایران از این همایش، پیاده روی اربعین را سمبل ارادت و عشق شیعیان جهان به ساحت اهل بیت(ع) دانست که همراه و هم سوء با امام زمانشان جهت ریشه کنی ظلم در حمایت از مظلوم برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که اصل بحث جریان کربلا و عاشورا متفاوت از همه حوادث دیگر است و بر همین اساس نیز مراسم اربعین تنها ویژه شهدای کربلا است، بیان کرد: عاشورا اوج مظلومت ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه عاشورا یک نمایشگاه بزرگی است و زوایای مختلفی دارد، گفت: همه حماسه، درس ها و عبرت های عاشورا نکاتی است که هر روز می توان در زوایای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آن بهره برد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به این که عاشورا معارف قرآن را احیا و زنده کرد و نیز با اشاره به اهمیت اربعین در دین اسلامی، تصریح کرد: اربعین در روایات متون دینی اسلامی دارای جایگاه خاصی است.

وی با اشاره به این که همه تلاش دشمن خاموش کردن نور اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به همه توطئه ها و تلاش های بی وقفه دشمنان علیه اسلام ناب، اما امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت اهل بیت(ع) هر روز بر عزت و عظمتش افزوده می شود، بیان داشت: گسترش معارف نورانی اهل بیت(ع) راه ایستادگی در برابر توطئه ها و خباثت های دشمنان اسلام ناب است.

وی با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت: باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی کشور از اربعین به عنوان بزرگ ترین اجتماع صلح آمیز و اقتدار معنوی جهان اسلام نام برد و گفت: مردمی بودن، فرامذهبی، قومی و فرادینی بودن از ویژگی های این همایش است.

حجت الاسلام احمدی پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور با بیان این که با هماهنگی اتحادیه تشکل های قرآنی کشور ایران و عراق، 114 ایستگاه قرآنی در مسیر پیاده روی زائران ایجاد می شود، گفت: ایجاد ایستگاه های مشترک ویژه بانوان و کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت های فرهنگی اربعین امسال است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: 120 مربی روایتگر محرم، عاشورا و اربعین و 60 مربی به همراه گروه کودک و نوجوان مسلط به زبان های فارسی و عربی در این ایستگاه ها مستقر خواهند شد.

وی از شکل گیری اتاق فکر معنوی مشترک ایران و عراق با هدف استفاده از ظرفیت های اجتماع بزرگ اربعین خبر داد و بیان داشت: فرهنگ سازی عمومی و گفتمان سازی اربعین باید به صورت برنامه های جدی و جامع در جهان اسلام گسترش یابد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که مراجع تقلید و آیات عظام ایران و عراق مراسم اربعین را یک روزه نمی دانند و معتقدند که مردم می توانند حرکت های پیاده روی اربعین را هفتگی و یا به دهه تبدیل کنند، افزود: بر همین اساس، امسال نیز همانند سال قبل مکان های سخنرانی و مداحی برای سخنرانان و مداحان برجسته کشورهای ایران، بحرین، عراق و لبنان شکل می گیرد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه سخنان خود از اعزام 900 روحانی مسلط به زبان فارسی و عربی به عنوان مبلغ اربعین حسینی خبر داد و گفت: علاوه بر این 70 خواهر مبلغ نیز در پایگاه های ویژه بانوان مستقر می شوند.

حجت الاسلام احمدیبا تاکید بر این نکته که همه باید به قوانین، سنت ها، آداب و رسوم مردم عراق احترام بگذارند، افزود: تقویت مرجعیت دینی از نکات مهم و مورد تاکید رهبری است و هیچ اقدامی نباید در زمینه تضعیف و رنجش مراجع عظام نجف صورت بگیرد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به این که امسال طرح نیابت زیارت شهدای جهان اسلام در مراسم اربعین حسینی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه انجام می شود، گفت: در این طرح هر یک از زائران می توانند با انتخاب یک شهید معرفی شده از سوی بنیاد شهید و سپاه و با دریافت عکس شهید، نائب الزیاره آن شهید باشند.

وی با بیان این که ما در این همایش بزرگ فرهنگی و معنوی به دنبال پاسخ دادن به شبهه های دینی از جمله زیارت، توسل و شفاعت نیستیم، اگر چه مبلغان برجسته توانایی اجرای این ماموریت را نیز دارند، گفت: امسال نیز پیش بینی می کنیم حدود دو میلیون زائر ایرانی در اجتماع بزرگ اربعین مشارکت کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات