۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۴۵۸۵۸
حجت‌الاسلام رضوی مهر مطرح کرد؛

نقش برجسته نمایندگان طلاب در نظریه‌پردازی و طرح ایده‌های جدید

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب بازوی فکری مدیریت حوزه‌‌ است، گفت: امروز مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اطمینان و اعتماد در راستای اهداف حوزه‌های علمیه گام برمی دارند.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌، با بیان اینکه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم آخرین یادگار امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: مجمع نمایندگان تنهاترین نهاد حوزوی است که از طلاب، فضلا و نمایندگان محترم که از اساتید، برجستگان و فرهیختگان سراسر کشور هستند، تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مجمع زیر نظر جامعه محترم مدرسین تشکیل جلسه می‌دهند، انتخاب می‌شوند، دارای کمیسیون‌های متعددی و هیات رئیسه است که این هیات رئیسه با رای مستقیم نمایندگان تعیین می‌شود و کمیسیون سیاسی مجمع نمایندگان هر هفته در محله دفتر مجمع تشکیل جلسه می‌دهد.

 استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: هیات رئیسه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و دو هفته یک بار 202 نماینده محترم از سراسر کشور در این جلسه حضور پیدا می‌کنند، پس این ظرفیت عظیم، اثرگذار با تدبیر و از طرفی بازوی فکری برای مدیر حوزه و سایر نهادها است.

 وی با اشاره به اینکه هرگز هدف مجمع نمایندگان جدای از اهداف شورای عالی و مدیریت جامعه مدرسین نیست، اظهار داشت: نقش مجمع نمایندگان برای بدنه حوزه اعم از طلاب، اساتید، فضلا و از طرف دیگر کارگزاران خادمین طلاب، مدیریت و شورای عالی تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: با حضور نمایندگان بزرگواری که امروز در مجمع شاهد حضور آنها هستیم طرح‌ها و لوایح ایده‌ها و نظریه‌پردازی‌های خوبی صورت گرفته که هر کدام از آنها برای مسؤولان حوزه می‌تواند تأثیرگذار و برای حوزه های علمیه سرنوشت ساز باشد.

 مشاور سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه افزود: سند چشم انداز حوزه علمیه امروزه با دستور مستقیم  آیت‌الله اعرافی در دستور کار کمیسیون سیاسی و هیأت رئیسه مجمع به عنوان اتاق فکر قرار گرفته است و در تلاش هستند تا 9 محور این سند چشم انداز را مورد مداقه و ملاحظات قرار دهند و تحلیل و بررسی کنند که اگر ایده‌ها و نظریات خودشان را باید عنوان تبصره و تألیف به این 9 محور سند چشم انداز الحاق شود، اضافه کنند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که مجمع نمایندگان نه فقط در حوزه علمیه قم بلکه در سایر حوزه‌های علمیه کشور فرایندی را به وجود آوردند که ظرفیت بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید از مسؤولان حوزه‌ها و انتظاراتی که از مدارس علمیه در جامعه علمی می‌رود، بازخوانی می‌شوند.

 استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: انعکاس این جلسات برکاتی برای مسؤولان حوزوی در بحث تهذیب، تحصیل طلاب، تبلیغ و پژوهش و بحث بین‌المللی حوزه های علمیه داشته است که طلاب و فضلا از نمایندگان خویش مطالبه می‌کنند و نمایندگان با کمال دقت این مسائل را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مأمن طلاب برای طرح مشکلاتشان است، گفت: امروز مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اطمینان و اعتماد در راستای اهداف حوزه‌های علمیه گام برمی دارند.

 حجت‌الاسلام رضوی مهر افزود: مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم و مجمع عمومی جامعه مدرسین  دو بال برای نهاد تاریخی و نهاد کهن، عزیز و پابرجای جامعه مدرسین است، ما افتخار داریم که سند فعالیت‌های ما و برنامه‌های ما زیر نظر بزرگان و اساتید جامعه مدرسین مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: این نوید را می‌دهم که مجمع نمایندگان افتخار دارد افزون بر اینکه امام خمینی(ره) آن معمار بزرگ انقلاب با حکم خود که مسؤول وقت جامعه مدرسین یعنی آیت الله مشکینی فونداسیون مجمع نمایندگان را پی ریزی کرد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب مطالبه حوزه انقلابی را بر در ملاقات نمایندگان با ایشان طرح و بررسی کرد به زودی جلسه با شکوه را که فاخر و مقبول کادر خدمت‌گزار حوزه، مدیریت و شورای عالی حوزه، اساتید و طلاب حوزه است با عنوان همایش حوزه انقلابی برگزار خواهد کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان گفت: دبیر ثابت در مجمع است که این دبیرخانه زمینه ساز این اجتماعات هست؛ بنابراین طلاب و فضلا می توانند با مراجعه به دبیرخانه نظرات و انتقاد‌های خود را مطرح کنند و در مدرسه فیضیه تحویل دهند./875/ت302/ی

خبرنگار:علی شمس

ارسال نظرات