۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۱۸۷

نگرانی مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی درباره هژمونی ایران

مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس، نگرانی های دقیق و مشترکی درباره هژمونی منطقه ای ایران دارند.
اسرائیل و کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری رسا، دوره گلد" مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیان علت اینکه چرا یک مقاله قدیمی گلف نیوز را پس از 5 ماه مجددا توییت کرده، گفت: اسرائیل و کشورهای خلیج فارس، نگرانی های مشترکی درباره هژمونی ایران در منطقه دارند.

گلف نیوز حدود 5 ماه پیش تیتر زده بود: "وزرای عربی هژمونی ایران را محکوم کردند"، این تیتر در واکنش به نشست وزرای کشور کشورهای خلیج فارس در تونس در ماه مارس زده شده بود.

شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین در سخنانی ادعا کرده بود که "دخالت ایران یک تهدید برای تعدادی از کشورهای منطقه در نظر گرفته می شود. دخالت آنها شامل حمایت از تروریسم، ترویج هرج و مرج و ناآرامی و دخالت سیاسی است."

"گلد" نیز در این باره افزود: اسرائیل به دیدگاه های کشورهای عربی درباره انگیزه های ایران با علاقه زیادی گوش فرا می دهد، چرا که این مساله به شما یک چشم انداز درباره اینکه دیگران چگونه چالش های مشترکی با شما دارند، می دهد. در واقع هدف اصلی ایران دستیابی به هژمونی منطقه ای است.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: رهبران عرب مخالف این گونه اقدامات ایران هستند و بارها و بارها مخالفت خود را با این اقدامات اعلام کرده اند.

گلد به عنوان مثال به ماه جولای اشاره کرد که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی به پلیتیکو گفت: ایران در حال انجام رفتارهای غیر قابل کنترل است. ایران می خواهد بار دیگر یک امپراطوری پارسی ایجاد کند.

این مقام صهیونیستی گفت: تل آویو به دقت این اظهارات را زیر نظر دارد. به نظر من چالش هایی که اسرائیل با حزب الله در لبنان و حماس در نوار غزه با آن روبرو است، بخشی از یک مشکل بزرگتر است که همه کشورهای خاورمیانه با آن روبرو هستند و این مشکل بزرگ مستقیما به تهران مربوط می شود. ما چیزهایی را که آنها می گویند، مشاهده می کنیم، و این مساله جذاب و جالب است چرا که این اظهارات دقیقا از سوی اسرائیل درک می شود.

گلد ادعا کرد: این مساله مهم است که این دیدگاه ها را نیز با سایر کشورها در میان بگذاریم و به این مساله اشاره کنیم که ایران تنها یک مشکل برای اسرائیل نیست، بلکه یک مشکل برای کل منطقه است.

وی در ادامه گفت: مساله خطر ایران برای منطقه احتمالا از موضوعات مهم در سخنرانی ماه آینده بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

نتانیاهو قرار است طی روزهای 20 تا 24 سپتامبر به نیویورک سفر کند. تاکنون هیچ برنامه ای برای دیدار نتانیاهو و اوباما اعلام نشده است. نتانیاهو 22 سپتامبر در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات