۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۶۹۵۱
وزیر صنعت:

همه تلاش خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی بکار خواهیم گرفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع مسؤولان و صاحبان صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش صادرات غیرنفتی و حمایت از تولید داخل است.
نعمت زاده وزیر صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور مسؤولان و صاحبان صنایع در تبریز برگزار شد، با اشاره به توجه دولت به افزایش صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: بسته های حمایتی از توسعه صادارات غیرنفتی آماده و چارچوب ها و ضوابط آن نیز طی ماه های گذشته مشخص شده است.
وی با بیان این‌که تسهیلات بسیار مناسب ارزی و ریالی در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دولت نهایت تلاش خود را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهد داشت، چراکه معتقدیم تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش صادرات غیرنفتی و حمایت از تولید داخل است.
نعمت زاده ادامه داد: با تحقق بسته حمایتی دولت از تولیدکنندگان داخلی، حمایت های مالی از صادرکنندگان و تولید کنندگان عملی شده و کمبودهای دو سه ماهه امسال جبران خواهد شد، توجه به رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط یکی از سیاست های مهم کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که باید بانک ها نیز به ویژه در استان ها همکاری های نزدیک و فشرده ای با واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند، افزود: پرداخت تسهیلات خروج از رکود برای هفت هزار و 500 واحد تولیدی در کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال 150 هزار نفر فراهم می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 36 طرح ملی در پنج ماه اول امسال ، از راه اندازی تعداد 12 واحد از آنها در همین مدت خبر داد و اعلام کرد: در سطح کشور تعداد 2 هزار و 33 طرح نیمه تمام با حجم سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد ریال وجود دارد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال افزون بر 30 هزار نفر فراهم می شود.
نعمت زاده از اجرای تعداد 100 طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: برای این تعداد پروژه سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد، از ابتدای امسال تاکنون تحرک خوبی در این حوزه شاهد بوده ایم، آمار چهار ماهه ابتدائی امسال نشان دهنده رشد 21 درصدی در صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وزیر صنعت با بیان این‌که صادرات غیرنفتی کشور تا پایان امسال 10 میلیارد دلار نسبت به پارسال افزایش یابد، گفت: بخش صنعت کشور در سه ماهه اول سالجاری از رشد 2/4 درصدی همراه بوده که این روند در راستای تحقق سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی تداوم دارد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات