۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۷۲۵۵
امام جمعه شهرستان مشکین شهر:

مدیریت فرهنگی باید در راستای فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی باشد

امام جمعه شهرستان مشکین شهر با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ دینی در جامعه، گفت: مدیریت فرهنگی باید در راستای فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی باشد.
امام جمعه شهرستان مشگین شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضا با‌وقار، امام جمعه شهرستان مشکین شهر، پیش از ظهر امروز در جمع اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان، خاطرنشان کرد: بر همه واجب است تا با شجاعت از مواضع انقلاب دفاع کنیم و نباید درباره مسائل فرهنگی غافل شد و در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مساله فرهنگ باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما دردهای بسیاری دارد، افزود: کارخانه‌هایی که تعطیل می‌شود، سفره‌های خالی برخی افراد جامعه و غیره که درصد آنها بیش از درصد طرفداران کنسرت‌های تعطیل شده در جامعه ما است باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور و قرار گرفتن در مسیر رشد و بالندگی است، تصریح کرد: آنچه این ممکلت را نگاه داشته معنویت و ایمان مردم، اعتقاد به اهل بیت(ع) و تلاش در راه ولایت و امامت اهل بیت(ع) است و آلودگی‌های اخلاقی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ولنگاری فرهنگی، هرگز راه نجات جامعه نیست.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر، بیان داشت: توجه به فرهنگ انقلابی بر مبنای ارزش‌های دینی مورد تأکید اسلام است و بر این اساس درباره موضع گیری‌های اخیر در مورد اجرای کنسرت موسیقی در مشهد مقدس باید گفت که آیت الله علم الهدی از فقیهان برجسته و با بصیرت انقلاب اسلامی است و موضع گیری ایشان درباره حرام بودن کنسرت نیست بلکه معتقد است حاشیه‌های این کنسرت در شأن و جایگاه علی بن موسی رضا (ع) نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی تحلیلگران تحلیل درستی از وضعیت موجود ارائه نمی‌دهند و وقتی علما و فقها درباره کنسرت اظهار نظر می‌کنند علما را به مخالفان اجرای کنسرت در جامعه معرفی می‌کنند در حالی که اگر برنامه یا کنسرت در چهارچوب قانون اجرا شود هیچ کس معترض نخواهد بود اما در حواشی این کنسرت‌ها رقص مختلط زن و مرد که شباهت زیادی به پارتی دارد که جای اعتراض دارد.

وی با بیان اینکه موضع گیری آیت الله علم الهدی این بود که حواشی کنسرت در مشهد مقدس مناسب حرم علی بن موسی رضا (ع) نیست لذا باید حرمت و حریم مشهد مقدس حفظ شود، گفت: هیچ کس با اجرای کنسرت موسیقی مخالف نیست اما باید با قانون و شرع مقدس اسلام مطابقت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در مسأله فرهنگی با مشکل مواجه هستیم، گفت: باید فرهنگ دینی در کشور گسترش یابد و سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج داده شود.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر، تاکید کرد: ما نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم، مدیریت فرهنگی باید در راستای فرهنگ و مبانی انقلاب اسلامی باشد و در غیر این صورت باید با شجاعت و صراحت مواضع انقلاب اسلامی را بیان و از آن دفاع کنیم./937/203/ب2

ارسال نظرات