۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۴۷۴۳۷
کارشناس مسائل مذهبی:

فلسفه غیبت امام زمان سرّی از اسرار الهی است

حجت الاسلام رضوانی گفت: ما در دوران آخرالزمان هستیم که از لحاظ دینداری دوران بسیار سختی است، فلسفه غیبت امام زمان(ع) ‏هنوز به طور کامل مشخص نیست و سرّی از اسرار الهی است، مانند داستان حضرت خضر و موسی که خضر نبی کارهایی را انجام می ‏داد که حضرت موسی از آن خبر نداشت و بعد از جدا شدن از خضر نبی از اسرار آن کارها با خبر شد‏.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، جمعه شب در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی هر گاه صبح از خانه بیرون می آمد خدا را به حق چهارده معصوم(ع) قسم می داد که وقتی به خانه باز می گردد با ایمان بازگردد.

وی ادامه داد: ما در دوران آخرالزمان هستیم که از لحاظ دینداری دوران بسیار سختی است، اینکه فلسفه غیبت امام زمان(ع) چه بوده است هنوز مشخص نیست و سری از اسرار الهی است، مانند داستان حضرت خضر و موسی که خضر نبی کارهایی را انجام می داد که حضرت موسی از آن خبر نداشت و بعد از جدا شدن از خضر نبی از اسرار آن کارها با خبر شد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: زمانی که امام زمان(ع) ظهور کنند ما از اسرار غیبت ایشان آگاه خواهیم شد، زمانی که شاگردان امام صادق(ع) از ایشان درباره سرّ خلقت پرسیدند ایشان پاسخ دادند که ما مأموریم که سرّ آن را روشن نکنیم، حکمت خدا اقتضا می کند که یک سری از اسرار هستی مخفی بماند.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: وقتی از امام زمان(ع) درباره علت انتخاب حسین بن روح به عنوان نائب خاص خود پرسیدند ایشان به رازداری و امانت داری ایشان اشاره کردند، یکی از حکمتهای غیبت امام زمان(ع) امتحان الهی است، خدا به این وسیله می خواهد مردم به ویژه شیعیان را مورد آزمایش قرار دهد و عیار ایمان و دینداری آنها به این وسیله مشخص شود.

وی اظهار داشت: از امام صادق(ع) دلیل غیبت امام زمان(ع) را پرسیدند، ایشان فرمودند «خدا دوست دارد شیعیان را امتحان کند تا آنهایی که ایمان واقعی ندارند رو شوند»، امام باقر(ع) فرمودند «فرج محقق نمی شود مگر اینکه مردم غربال شوند».

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: کسانی که دینداری آنها در زمان غیبت ثابت شود انسانهای بسیار ارزشمندی هستند که پیامبراکرم(ص) آرزوی دیدن این اشخاص را داشتند، طبق فرمایش امام صادق(ع) مردم در آخرالزمان از طریق ترس از حکومتها، گرسنگی، کسادی درآمد، مرگهای ناگهانی و کمبود زراعتها امتحان می شوند.

حجت الاسلام رضوانی گفت: کسانی در امتحان الهی پیروز می شوند که صبر پیشه کنند، یکی دیگر از حکمتهای غیبت حضرت مهدی(ع) ترس از جان است، امام حسین(ع) در زمان معاویه سکوت کردند و قیام نکردند و زمانی قیام کردند که می دانستند خونشان پایمال نمی شود./869/202/ب2

ارسال نظرات