۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۹۴۰۶

شیپور بزن که روز جنگ است هنوز

اگر می‌شد که عشق را سرود و غیرت را ترجمه کرد و شجاعت را تفسیر و جوانمردی را تأویل نمود حتماً می‌شد سخن از شما گفت و شنید و نَقل هزاران داستانتان کرد که به واقع نُقل مجلس اهل دلید که گفته‌اند یک عمر می‌توان سخن از زلف یار گفت.
شهدا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه کیهان، اگر می‌شد که عشق را سرود و غیرت را ترجمه کرد و شجاعت را تفسیر و جوانمردی را تأویل نمود حتماً می‌شد سخن از شما گفت و شنید و نَقل هزاران داستانتان کرد که به واقع نُقل مجلس اهل دلید که گفته‌اند یک عمر می‌توان سخن از زلف یار گفت. ولی چه می‌شود که نمی‌شود وصفتان نمود و توضیحتان داد که شما را تنها می‌توان دید و شنید و به خاطر سپرد و اسوه جوانمردی قرارتان داد. و چون ما خاکیان دستمان به آسمان نرسید خدا شما را برایمان فرستاد تا بدانیم خلق و خوی خوبان چگونه است و آسمانیان چگونه‌اند و ملائک به چه کسانی سجده کرده‌اند و مرید کیانند و ذکر خیر کدام خوبان در میانشان دهان به دهان می‌چرخد. شما چون پیراهن یوسفید که از جانب خدای یوسف برای بینا کردن دیدگانمان بر این سیاره درد و رنج آمده‌اید پس ‌ای فرستادگان عشق همان‌گونه که پیراهن یوسف چشمان یعقوب را شفا و جلا داد شما نیز چشممان بینا و دلهامان را مصفا کنید. بسم الله.

 و خدا می‌دانست ما نمی‌دانیم و نمی‌توانیم بدانیم که از شما این‌گونه گفت که شما در کنار سفره پر نور و بیکران خدا متنعم همیشگی هستید و نور می‌نوشید و نور می‌آشامید و نورانی تکلم می‌کنید. ‌ای به فدای ریزه نان سفره بهشتی‌تان که بر تمام مال و منال این دنیامان می‌ارزد و پر است از برکت ناتمام و نور بی‌انتها، کمی به ما گدایان تفضل کنید که خدا نیکوکاران را اجر نیکوتر می‌دهد.‌ ای عزیزان مصر این دنیا، ما خرمن سوختگانیم و با کم بضاعتی آمده‌ایم، صدقه‌ای به ما دهید که خداوند متصدقان را جزای خیر می‌دهد.1 ما که ندانستیم وجه‌الله2 چیست؟ تسلیم محض خدا3 شدن یعنی چه؟ عند ربهم4 کجاست؟ و رزق خدا5 کدام است؟ پاداش نیکوی6 او چه چیز است؟ و هزار وصف دیگرتان را که از دسترس کودک عقلمان به دور است. ما نبردیم در این وادی پر راز رهی و در این میدان و میانه طفل نوپاییم و کودک بی‌سواد. ‌ای مقربان شما به ما بفرمایید و بگویید تا کمی بیاموزیم. بسم الله.

ای کاش می‌شد شما را شناخت و بیشتر با شما بود و می‌دانستیم که شما تافته جدا بافته‌اید و نظر کرده، که اهل نظرید و با چهره‌ای شاداب به خدا نظاره می‌کنید7. شما در چشم نشسته‌اید و ما از چشم اوفتاده. شما را بر صدر مجلس نشانده‌اند و ما به پا ایستاده‌ایم بر در. شما امیران عشقید و ما اسیران عیش. ما در هوای نفس سرگردانیم و شما در هوای دوست بسامان رسیده‌اید. ما قبرستان‌نشینان عادات سخیفیم و شما مَلِک سیرتان اهل مکارم اخلاقید و فضایل و محامد. ما مرغکان گرفتار در قفس و درگیر آب و دانیم و شما عقابان آسمان و مرغان باغ ملکوتید. اگر نگاه از زمین برگیریم و کمی به آسمان بنگریم از حسرت بودن در آسمان و بودن با آسمانیان قالب تهی می‌کنیم و با شما خواهیم گفت با شما پریدن در توان بال من نیست. ‌ای به مقصد رسیدگان خوشا به حالتان و مرحبا به همتتان. مباد که فراموشمان کنید و از ما غافل گردید که به منزل رسیدگان را نسزد که افتادگان را برند از یاد. ما در این بیابان وحشت و ترس و تاریک به انتظار شما نشسته‌ایم و طاقتمان نیست که تنها مانیم «انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُم»‏8 کمی نیز به ما بنگیرید و نورمان دهید اگرچه هرکدام از ما به خود می‌گوید هر آنکه با ملک همدم است چه حاجتش به همدمی با منست. 

اکنون تنها می‌توان مرد خدا نامیدتان که به او و برای او و به نام او جان باخته‌اید و سرسپرده عشقید. سربازان خدایید و در راهش سر باخته‌اید که دوستان در هوای صحبت یار زر فشانند و شما سرانداخته‌اید. اغیار چه می‌فهمند که می‌گویند اینان برای چه می‌میرند؟ وقتی شما را نمی‌شناسند و عشق را نمی‌فهمند. درست فرموده‌اند که «سر شیری را نفهمد گاومیش» و گویی نشنیده‌اند که «کار خوبان را قیاس از خود مگیر/ گر چه باشد در نبشتن شیر و شیر». شما را با خود قیاس می‌کنند و حدیث نفسشان را بر شما می‌نگارند. آنها می‌گویند در این عرصه تنها جای شعار است و نباید عمل نمود. تنها باید گفت «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و « چو ایران نباشد تن من مباد» و به هنگام عمل باید به گوشه‌ای خزید و به امور دیگری مشغول شد و شعار دیگری ساخت. فکر می‌کنند که در قبال کار قطره‌چکانی باید سهمی از انقلاب بگیرند و فیششان را نجومی کنند. نبخشیدشان که نمی‌دانند و از فهم درست ناتوانند. شما و امثال بابا رجب که کم نیستند که ببینندتان و عبرت گیرند. درحقیقت شما سرمایه نظامید نه آنها که غایبان همیشگی معرکه‌هایند و حاضر در کنار سفره‌ها و صاحب سهم همه از بیت‌المال‌ها.

در چند روز گذشته یا استخوان‌هایی از کربلای ایران را به خانواده‌های منتظر رساندند و یا پهلوان‌های به آسمان رسیده کربلای حلب را. در چندین نقطه شهر مردم عرفه را در کنار تابوت‌های شهدایشان قرائت کردند و با آنان پیمان  وفاداری بستند ولی در کرمانشاه چند روزی است حضور شهدا مضاعف است. سرداران حسین علیخانی و اکبر نظری از جمله آنهایند که هفته گذشته به شهادت رسیدند و همچون همیشه از آخر مجلس شهدا را چیدند. مردانی که غریبانه زندگی کردند و غیورانه جنگیدند و مظلومانه پرکشیدند. علیخانی حقیقتاً اسوه شجاعت بود و همرزمانش بیاد دارند زمانی در دوران دفاع مقدس، ترس از شکار تانک بعثی برای رزمندگان سخت شده بود و علیخانی در سن پانزده سالگی از فاصله ده متری تانک متجاوز را با آرپی‌جی شکار کرد. روشنگری او در ایام اصلاحات و دوران فتنه فراموش ناشدنی است. و پس از فتنه نیز مرد اندیشمندی بود که سرحلقه جوانان اهل فکر و تأمل. و همراهان صمیمی او از تصویر شهادتش پی بردند که او سرتیپ پاسدار بوده است. آنها حقیقتاً مصداق فرمایش امامشان بودند و «نام و نشان در گمنامی یافتند.»

ای مردم قبیله عشق که به میدان شهر آمدید و دیدید که پهلوانهامان را از میدان رزم آوردند. سهم جوانمردانمان را از انقلاب و نظام دیدید؟ فرق مردان با نامردان را دیدید؟ دیدید که سهم جوانمردان ما از غیرت، کفنی خونین بود و تابوتی سبک با مسئولیتی سنگین که بر شانه‌های گریان روان بود. و ببینید سهم ناجوانمردان به سفره رسیده از غفلت مسئولانه مسئولان، غنیمت گرفتن بیت‌المال و آبروی انقلاب و نظام است با فیش‌های سنگین حقوقی برای کار نکرده و بار به منزل نرسانده. مردم خود قضاوت کنید که سرمایه نظام کیست و ذخیره انقلاب کدام است. ببینید که تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی کیانند تا بتوانید تربیت‌ندیدگان تکنوکرات و محصولات تفکر لیبرالی و مدعیان صف اول را بشناسید. که جنگ اگر روزی با جهان استکبار بود که قصدشان اسقاط انقلاب بود امروز با خوی اشرافی و آنهایی است که قصد انحراف انقلاب را دارند. پس شیپور بزن که جنگ است هنوز که چمران خمینی فرمود هنگامی که شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد و نامرد از هم مشخص می‌شوند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1-  سوره یوسف آیه88. پس چون برادران بر او وارد شدند، گفتند: «اى عزيز، به ما و خانواده ما آسيب رسيده است و سرمايه‏اى ناچيز آورده‏ايم. بنابراين پيمانه ما را تمام بده و بر ما تصدّق كن كه خدا صدقه‏دهندگان را پاداش مى‏دهد

2- سوره انعام آیه 52. و كسانى را كه پروردگار خود را بامدادان و شامگاهان مى‏خوانند - در حالى كه خشنودى او را مى‏خواهند- مران. از حساب آنان چيزى بر عهده تو نيست، و از حساب تو نيز چيزى بر عهده آنان نيست، تا ايشان را برانى و از ستمكاران باشى.

3- سوره بقره آیه 112. آرى، هر كس كه خود را با تمام وجود، به خدا تسليم كند و نيكوكار باشد، پس مزد وى پيش پروردگار اوست، و بيمى بر آنان نيست، و غمگين نخواهند شد

4- سوره آل عمران آیه 169. هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند، مرده مپندار، بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند

5- سوره حج آیه 58. و آنان كه در راه خدا مهاجرت كرده، و آنگاه كشته شده يا مرده‏اند، قطعاً خداوند به آنان رزقى نيكو مى‏بخشد. و راستى اين خداست كه بهترين روزى‏دهندگان است‏

6- ‏سوره آل عمران آیه 195. پس، پروردگارشان دعاى آنان را اجابت كرد و فرمود: من عملِ هيچ صاحب عملى از شما را، از مرد يا زن، كه همه از يكديگريد، تباه نمى‏كنم؛ پس، كسانى كه هجرت كرده و از خانه‏هاى خود رانده شده و در راه من آزار ديده و جنگيده و كشته شده‏اند، بدي‌هايشان را از آنان مى‏زدايم، و آنان را در باغهايى كه از زير [درختان‏] آن نهرها روان است درمى‏آورم؛ [اين‏] پاداشى است از جانب خدا و پاداش نيكو نزد خداست‏

7- سوره قیامه آیات22 و23. در آن روز چهره‌هایی شاداب است و به پروردگارشان نظاره می‌کند.

8- سوره حدید آیه 13. مهلت دهيد و ما را بنگرید تا از نورتان اندكى برگيريم‏

/836/د102/ل

ارسال نظرات