۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۹۸۲۹
استاد حوزه علمیه:

میزان بهره گیری از معارف قرآنی به معرفت و لیاقت بندگان بستگی دارد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند متعال هدف و وسیله را برای بندگان مشخص کرده است، گفت: هدف کسب مقام قرب الهی بوده و بهترین راهنما قرآن کریم است و میزان بهره گیری از معارف قرآنی به معرفت و لیاقت بندگان بستگی دارد.
کلاس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین یاوری، استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان سنقر، ابراز داشت: بندگان همگی در حال سیر و سلوک بوده و باید در این راه هدف مشخصی را برای خود در نظر بگیریم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید ابزار مناسب برای طی طریق در راه خدا را به دست آورده و از آنها در راه دستیابی به اهداف الهی بهره برد.

این مسؤول بیان داشت: خداوند حکیم پس از خلقت انسان ها برای ما دفترچه راهنما فرستاد، خداوند متعال عالم هستی را برای انسان و انسان را برای رسیدن به خدا خلق کرد، پس قطعأ راهنماهایی برای هدایت انسان ها به سوی خویش قرار داده است.

حجت الاسلام یاوری اظهار داشت: در مسیر رسیدن به قرب الهی هم هدف مشخص است و هم وسیله قرار دارد، هدف انسان ها در غالب معارف دینی بوده و قرآن کریم بهترین دفترچه راهنما برای انسان ها است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در رسیدن به هدف قرب الهی موانع متعددی بر سر راه بندگان قرار دارد و انسان باید در این راه موانع را شناسایی کرده و درصدد برطرف کردن آنها برآید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای سیر و سلوک به سوی خداوند سبحان تنها رفع موانع کافی است، گفت: ممکن است رونده راه فلج باشد و وسیله حرکت و طی راه را نداشته باشد پس تنها تخلیه و پاکسازی درون کافی نیست بلکه باید خود را به زیورهای پسندیده همچون صفات پسندیده اخلاقی و علم و عمل مجهز کند.

حجت الاسلام یاوری توجه به عارف الهی را گوهری ارزشمند برای انسان ها دانست و بیان داشت: خداوند متعال بهترین هدف و بهترین وسیله را در اختیار انسان قرار داده و بهره گیری از این وسیله به همت بندگان بستگی دارد و هر کس به اندازه درک و لیاقت خود از این راهنمایی ها بهره گرفته و برای خود توشه بر می گیرد.

استاد حوزه علمیه در پایان مطرح کرد: طلاب و روحانیان با قرارگیری در این راه ارزشمند شایستگی خود برای هدایتگری و روشنگری را محک می زنند و باید در راه افزایش معرفت عمیق دینی خود به تهذیب نفس بپردازند تا راهنمایی شایسته به سوی تقرب الهی باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات