۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۵۰۴۲۹
عضو ارشد حزب الله:

لبنان بهای اختلافات داخلی عربستان را می پردازد

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: لبنان در حال پرداخت بهای اختلافات داخلی در عربستان است و تنها راه حل نیز توافق کاملا لبنانی به شمار می آید.
قاووق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای این حزب در منطقه شهابیه جنوبی گفت: لبنانی ها هیچ گزینه ای جز مشارکت عادلانه و فعال به دور از هرگونه حاشیه راندن شهروندان ندارند چرا که توازن داخلی لبنان توان به حاشیه راندن دیگران را ندارد.

وی بحران کنونی را خطرناک ترین و سخت ترین بحران سال های اخیر توصیف کرد و افزود: امروزه فرصت واقعی برای نجات لبنان از بحران پدید آمده است و نباید چنین فرصتی را از دست دهیم. ملت باید بداند که بحران لبنان و چالش ریاستی از نزاع داخلی در خاندان حاکم عربستان نشأت می گیرد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: لبنان در حال پرداخت بهای اختلافات داخلی در عربستان است و تنها راه حل نیز توافق کاملا لبنانی به شمار می آید تا کشور قربانی اختلاف در سعودی نشود.

حجت الاسلام قاووق با اشاره به سنگ اندازی آل سعود در راه انتخاب رییس جمهور لبنان اظهار داشت: لبنانی ها به خوبی تأثیر منفی عربستان بر پرونده ریاست جمهوری لبنان را مشاهده می کنند. موضع حزب الله در عدم مشارکت در جلسه اخیر دولت یک اقدام حکیمانه و در راستای نجات لبنان از بحران محسوب می شود.

وی درباره آخرین رخدادهای سوریه گفت: تحولات میدانی در سوریه نشان می دهد که جنگ علیه این کشور به هیچ وجه مذهبی و بین شیعه و سنی نیست بلکه یک جنگ سیاسی است. سوریه در خط مقاومت بوده و هست و هدف استراتژیک از جنگ علیه آن نیز تغییر جایگاه مقاومتی به شمار می آید.

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد که جنگ علیه سوریه پس از 5 سال بی نتیجه مانده و عربستان نیز در حال شکست روزافزون است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات