۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۱۴۵۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم توجه به تعلیم روشهای تفکر و اندیشه در بین دانش آموزان/ مدرک گرایی مصداق بارز علم لاینفع

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: متأسفانه امروزه بدون توجه به اهمیت رشته تحصیلی، افراد فقط به دنبال کسب مدرک هستند که این مدرک گرایی در واقع مصداق علم لاینفع است که امیدوارم مسؤولان در این رابطه نیز تدبیری بیندیشند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مسؤولان استانی و شهر ارومیه در هنرستان شهید عسگری برگزار شد، به دیدار مسؤولان وزارت آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار بر آموزش روشهای تفکر، تعقل و اندیشه به دانش آموزان تأکید کردند که لازم است مسؤولان آموزش و پرورش به غیر از مباحث علمی به این موضوع مهم نیز توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تفکر، تعقل و اندیشه در اسلام از اساسی ترین مباحث است به گونه ای که طبق فرمایش امیرمؤمنان(ع) اکر علم باشد و همراهش تعقل، تفکر و اندیشه نباشد چنین شخصی در فرهنگ و اسلام عالم کاملی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه بر لزوم بازنگری در متون و منابع درسی تأکید کرد و گفت: براساس آموزه های دینی، علمی که فایده ای نداشته باشد نیاز به یادگیری آن وجود ندارد، بنابراین لازم است مسؤولان آموزش و پرورش با بازنگری در متون و منابع درسی، مباحث زاید را حذف و مطالب مهم را جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه بدون توجه به اهمیت رشته تحصیلی، افراد فقط به دنبال کسب مدرک هستند که این مدرک گرایی در واقع مصداق علم لاینفع است که امیدوارم مسؤولان در این رابطه نیز تدبیری بیندیشند.

امام جمعه ارومیه در ادامه به جایگاه علم آموزی در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن، معجزه پیامبر از نوع علم است، خداوند خود را به عنوان معلم معرفی می کند که نشان دهنده جایگاه علم و علم آموزی در دین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت:  در هیچ مکتب و آیینی به قلم قسم خورده نشده است، اینکه خداوند به نوشتار و قلم قسم یاد می کند ارجمند بودن و ذیقیمت بودن علم را در اسلام نشان می دهد.

وی به جایگاه معلمان از منظر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: معلمی که اهل خیر باشد همه اهل آسمان و زمین او را دعا و برایش استغفار می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در اهمیت جایگاه متعلمین نیز گفت: یک بابا از علم یادگرفتن بهتر از این است که کوهی از طلا داشته باشی و آن را انفاق کنی.

گفتنی است، آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس آذربایجان غربی صبح امروز با حضور مسؤولان، معلمان و دانش آموزان در هنرستان شهید عسگری برگزار شد.

در این مراسم از تندیس شهید عسگری که مدرسه به نام او نامگذاری شده است، نیز رونمایی شد./936/202/ب2

ارسال نظرات