۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۵۱۹۰۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علیمه قم:

نظام اسلامی نیازمند تفکر و مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس است

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک جبهه ضد استکباری در مقابل جبهه سلطه گر و استکبار جهانی است، گفت: این همان جریان حق و باطل است و مبارزه حق و باطل از ابتدای تاریخ تاکنون بوده و ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما براساس اهداف و آرمان‌های بلند اسلامی و انقلابی شکل گرفته است، طبیعتاً براساس اعتقاد راسخ ما است که اسلام و مکتب اسلام مرز نمی‌شناسد و ما نسبت به امت اسلامی و کشورهای اسلامی مسئولیت داریم.

وی ادامه داد: اگر نسبت به امت اسلامی بی توجه باشیم، نسبت به مکتب ما و اصول مکتبی و هم نسبت به مکتب و آرمان‌های انقلاب به نظام اسلامی بی توجه بوده‌ایم، ضمن اینکه در قانون اساسی ایران حمایت از امت اسلامی آمده است؛ بنابراین  اگر این بی توجهی توسط انقلاب اسلامی صورت بگیرد یعنی ما براساس شاخص حمایت از مسلمانان و حمایت از مستضعفان از مسیر انقلاب خارج شده‌ایم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه امروز اگر ما در کشورهای اسلامی به نحوی حضور داریم و کمک می‌کنیم در چارچوب و در راستای منابع ملی ما هم هست و اگر ما با دشمن و ناظم سلطه که جنگ نیابتی را در سطح منطقه شکل داده است و خارج از مرزهای ما با آنها درگیر نشویم و آنها را عقب نرانیم همان طور که ولی امر مسلمین فرمود در داخل کشور باید با اینها دست  پنجه نرم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: منافع ملی و امنیت ملی ما ایجاب می‌کند که ما با این قدرت‌های زورگو در آن مناطق درگیر شویم.

وی اظهار داشت: همین طور که اشاره کردم امروز فریاد «یا للمسلمین» در سراسر دنیا و کشورهای منطقه بلند است و  اگر ما به فریاد اینها پاسخ ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم، در واقع این می‌تواند مبنای ما باشد برای حضور در عرصه جهان اسلام به خصوص کشورهای منطقه و همسایه باید ما حضور موثر داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک جبهه ضداستکباری در مقابل جبهه سلطه گر و استکبار جهانی ایجاد کرده است، گفت: این همان جریان حق و باطل است و مبارزه حق و باطل هست که از ابتدای تاریخ تاکنون بوده و ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: ما نمی‌توانیم خودمان را از جبهه حق به یاری از جبهه حق کنار بکشیم و بر این اساس اگر این اتفاق بیفتد ما اصلاً هویت خودمان را از دست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: براساس نظریه حاکمیت، ما یک مرز داریم اما اسلام به عنوان یک مکتب مرز نمی‌شناسد، بنابراین در قانون اساسی هم حتی حمایت از جنبش‌های آزادی خواه آمده است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: در هفته دفاع مقدس هستیم ما باید این را مدنظر داشته باشیم که در مقابله با جبهه استکبار و حل مشکلات داخلی ما در عرصه های مختلف روحیه جهادی که نشأت گرفته از تفکر جهادی و بسیجی هست، راهگشا و الگو و نمونه این روحیه، تفکر و مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس است که ما باید همواره از این اقدام بزرگ و انقلابی درس بگیریم و از آن حال و هوا برای حل مشکلات مختلفمان استفاده کنیم./875/ت302/س

ارسال نظرات