۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۰۵۵
آیت الله حسینی بوشهری:

اهداف قیام امام حسین برای مردم تببین شود

امام جمعه موقت قم با اشاره به اهمیت کار روایتگران عاشورا، گفت: ما باید فضیلت زیارت امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم تا شاهد برگزاری مراسم باشکوه با حضور زائران حسینی در روز اربعین باشیم.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در گردهمایی راویان اربعین که در سالن همایش های سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد، با بیان اینکه ما باید بررسی کنیم که رمز ماندگاری واقعه عاشورا در تاریخ چیست، اظهار کرد: حرکت هایی در تاریخ ماندگار است که رنگ حقیقت داشته باشد نه رنگ منفعت و یکی از رمزهای جاودانگی عاشورا و قیام امام حسین(ع)  این موضوع بود.

وی  نجات مردم از گمراهی و ضلالت را از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: اخلاص دومین رمز جاودانگی عاشورا است و مخلصان هیچگاه کارهای خود را نمی بینند و همیشه کارهای بزرگ را کوچک می شمارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبلیغ  را از دیگر رمز های جاودانگی عاشورا ذکر کرد و تصریح کرد: اهل بیت(ع) همیشه عاشورا را درست جلوه دادند و از همان روز عاشورا اهداف قیام و واقعه عاشورا را درست و به خوبی برای مردم تبیین کردند.

وی با بیان اینکه اهل بیت بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از شیوه های مختلفی از قبیل نرمش قهرمانانه تا برقراری حکومت و جهاد در برابر ظلم در تبلیغ استفاده کردند، بیان کرد: یکی از مواردی که اهل بیت(ع) نسبت به موضوع عاشورا مورد تاکید قرار دادند، زیارت حرم امام حسین(ع) بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری  گفت: زیارت یعنی اعلام وفاداری با امام  و زیارت زمینه سازندگی انسان را فراهم خواهد کرد و زیارت امام حسین(ع) از جایگاه بالایی در تشیع برخوردار است و به عنوان یک فریضه مطرح شده است.

وی با اشاره به اهمیت کار روایتگران عاشورا، گفت: ما باید فضیلت زیارت امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم تا شاهد برگزاری مراسم باشکوهی با حضور زائران حسینی در روز اربعین باشیم./858/پ202/ی

ارسال نظرات