۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۵۲۳۵۶
حجت الاسلام حاج صادقی هشدار داد؛

برخی مسؤولان به جای مقاومت از ادبیات انفعال و آشتی با استکبار استفاده می‌کنند/ تمرکز دشمن برای تضعیف حوزه های علمیه

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان با نفوذ سیاسی در بین مسؤولان و نفوذ فرهنگی در بین مردم پیش روی داشته اند به گونه ای که امروزه متأسفانه شاهدیم مسؤولان به جای ادبیات مقاومت از ادبیات انفعال، وابستگی و آشتی با استکبار حرف می زنند که خلاف قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزارشد، گفت: تبیین، ترویج و معرفی دین، سنگرنشینی و دفاع از دین و همچنین شأن معنوی، امامت و مدیریت امور فلسفه وجودی و رسالت روحانیت است که از انبیا و اولیای الهی به ارث برده اند.

وی با بیان اینکه تبلیغ و معرفی دین بر عهده سخنگویان دین است، اظهار داشت: براساس آیت قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) سخنگوی دین اسلام است که بعد از ایشان ائمه معصومین و در حال حاضر مبلغان و روحانیان این رسالت را عهده دار هستند.

حجت الاسلام حاج صادقی گفت: سنگرنشینی و دفاع از دین به این معنی است که هرجا خطری متوجه دین شده  روحانیت با فداکاری، خضوع، فریاد و جان دادن از دین دفاع کرده است چراکه از امام حسین الگو گرفته اند که سرمی دهیم، اصغر و اکبر می دهیم اما دین نمی دهیم؛ این شأن روحانیت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار روحانی شهید کشور گفت: سنگر روحانیت شیعه دفاع از دین است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سومین رسالت روحانیان شأن معنوی، امامت و مدیریت است که در نظام اسلامی پررنگتر و درجه اعلای آن ولایت فقیه است.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به برخی شائبه ها که روحانیت نباید وارد مدیریت جامعه شود، اذعان داشت: مدیریت بسیاری از صحنه های زندگی مردم برعهده روحانیت است.

انجام رسالت خطیر روحانیت نیازمند درک درست از واقعیت ها است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: روحانیت برای اینکه مبین و مدافع دین خدا و راهنمای مردم برای صراط مستقیم باشد الزاماتی دارد که دین شناسی، درک درست از واقعیتها، تسلط و اشراف اطلاعات از اوضاع جامعه، خطرشناسی، دشمن شناسی و دشمنی شناسی از جمله این ملزومات است.

حجت الاسلام حاج صادقی با تأکید بر دین شناسی روحانیان، تصریح کرد: آیا با این متون درسی حوزه می توان ادعا کرد که خروجی حوزه های علمیه دین شناس اند؟ تدریس رسائل، مکاسب، کفایه واجب است اما کافی نیست.

وی داشتن درک درست از واقعیت ها و تسلط اطلاعاتی را لازمه تبیین و دفاع از دین خدا و راهبری مردم به راه راست خواند و گفت: بسیاری از خواص دچار لغزش شدند نه اینکه دین شناس ضعیف بودند بلکه معاینه ای از زمان خود و درک درستی از واقعیت ها نداشتند.

حجت الاسلام حاج صادقی با ذکر مثالی که پزشکان متخصص هم برای تجویز نسخه باید بیمار را معاینه کرده و آزمایشاتی از او بگیرند، افزود: ما روحانیان با قرآن، فقه و اصول تخصص دینی پیدا می کنیم اما نسخه دادن از این منبع نیازمند درک واقعیت ها و دشمن شناسی است که بدانیم دشمن در حا حاضر چه نوع نقشه ای را طراحی کرده است.

وی تأکید کرد: نظام واقعیت شناسی همیشه ضعف شناسی نیست بلکه باید فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف را در آن مد نظر قرار داد.

باید مواظب واقعیت سازی ها بود
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: باید مواظب واقعیت سازی ها بود، عده ای دنبال این هستند که واقعیتهای دروغین را ساخته و به مردم القا کنند تا آنها را در تصمیم گیری ها به اشتباه بیاندارند؛ خبر دروغ و واقعیت سازی ها ممکن است حتی فرمانده نظامی را در تصمیم گیری ها دچار اشتباه کند.

وی با اشاره به برخی القائات که واقعیت شناسی خلاف آرمان گرایی است، گفت: این تقایل ها را قبول نداریم، در گذشته می گفتند علم یا ایمان، حکومت الهی یا حکومت مردمی، تعقل یا تعبد درحالی که متأسفانه امروز پس از گذشت 37 سال از نظام اسلامی کتابی با ادبیات استقلال یا پیشرفت نوشته می شود و یا از زبان یکی روحانی می شنویم که کرامت انسان یا تقابل ایمان.

نگرانی استکبار از نفوذ انقلاب اسلامی در لندن و واشنگتن
حجت الاسلام حاج صادقی با تأکید بر لزوم واقعیت شناسی، بیان کرد: بنابر اذعان کارشناسان و مقامات آمریکایی، انقلاب اسلامی به صورت معجزه آسا و شتابدار در حال پیشروی است و مرگ تدریجی آمریکا را رقم می زند.

وی گفت: بنابر اذعان مقامات و کارشناسان ارشد آمریکا، نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی از نفوذ انقلاب در حزب الله، عراق، سوریه و لبنان نیست آنها از این موضوع نگران اند که حزب الله ساخته ایران در لندن و واشنگتن سربلند کند.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به اعترافات کارشناسان آمریکایی افزود:  پایان بخشیدن به حوادث جهان به نفع خود، همراه کردن جندین کشور با خود و الحاد مخالفان و سلب هرنوع تحرکی از مخالفان را سه شاخص مهم ابرقدرتها در جهان است که انقلاب اسلامی هر سه ویژگی را داراست.

وی گفت: اینکه امروزه آمریکا می گوید: «مساأله سوریه را نمی توان بدون ایران پایان داد» نشان دهنده  قدرت الحاد مخالفان از سوی انقلاب اسلامی ایران است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی و همچنین ارائه الگوی جدید حکومت دینی مبتنی بر نظام ولایی موجب نگرانی استکبار جهانی شده است، ابراز کرد: استکبار جهانی از هر توطئه ای برای صدمه به نظام فروگذاری نمی کند.

وی تصریح کرد: حیات انقلاب اسلامی از محرم و عاشورا سرچشمه گرفته است بنابراین لازم است که مبلغان از فرصت ماه محرم برای تبیین واقعیت ها بهره بگیرند.

حجت الاسلام حاج صادقی برخورداری از نعمت ولایت فقیه را مهم ترین واقعیت امروز نظام اسلامی خواند و افزود: نعمت ولایت بزرگترین نعمت است و روحانیت شیعه به داشتن چنین رهبر فرزانه ای که خواب را از ابرقدرتها گرفته و همه نقشه های دشمن را شناسایی و عالی ترین نسخه ها را ارائه می دهد، افتخار می کند.

تمرکز دشمن برای تضعیف حوزه های علمیه
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به دغدغه های رهبری پرداخت و گفت: نگرانی رهبری نسبت به ماندگاری انقلاب، تضعیف روحیه انقلابی و جهادی در حوزه های علمیه و  تحریف رهبری و خطر نفوذ موضوعات بسیار مهمی است که روحانیت باید بیش از پیش نسبت به آنها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام حاج صادقی افزود: روحیه انقلابی و جهادی در حوزه به معنای حرکت احساسی، هیجانی و زودگذر نیست بلکه دینداری است که قرآن بر آن تأکید دارد، دشمن می خواهد روحیه انقلابی را از مسؤولان و مردم بگیرد متأسفیم که برخی پیاده نظام  های دشمن در داخل نیز کمک می کنند.

وی با اشاره به تمرکز دشمنان برای تضعیف حرکت جهادی و روحیه انقلابی در حوزه گفت: طبق اسنادی مربوط به سال 2003 که در کتاب 150 صفحه ای منتشر شده است، مقامات آمریکا می گویند: «ما اشتباه کردیم برای اثرگذاری در انقلاب اسلامی بر روی دانشگاه ها متمرکز شدیم در حالیکه بخش عظیمی از نیروهای نظام در حوزه تربیت می شود، باید به فکر اصلاح حوزه و مساجد باشیم.»

جز با استکبار ستیزی نمی توان به توحید دست یافت
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به پروژه دشمنان برای تحریف و تخریب شخصیت رهبری اشاره و به موضوع نفوذ پرداخت و بیان کرد: دشمنان با نفوذ سیاسی در بین مسؤولان و نفوذ فرهنگی در بین مردم پیش روی داشته اند به گونه ای که امروزه متأسفانه شاهدیم مسؤولان به جای ادبیات مقاومت از ادبیات انفعال، وابستگی و آشتی با استکبار حرف می زنند که خلاف قرآن است.

وی تصریح کرد: برخی می گویند در روابط خارجی جای اصول نیست در حالیکه قرآن می گوید دعوای استکبار با شما برسر انرژی هسته ای نیست بازی نخورید، اینها بردگی شما رامی خواهند، آنها درصدند مردم را به جای روحیه ایثار، شهادت طلبی و عاشورایی به سمت مباحث آلوده سوق دهند.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: جهاد کبیر یعنی جز با استکبار ستیزی نمی توان به توحید دست یافت، تولی و تبری دو روی یک سکه است، امیدوارم امسال جلسات حسینی روح حماسی بیشتری داشته باشد.

همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده سپاه شهدای استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، روحانیان مبلغ و ائمه جماعات در حسینیه مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./200/936/ب1

ارسال نظرات