۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۵۲۹۱۱
وزیر اطلاعات در سمنان:

دشمن با همه توان درصدد برهم زدن امنیت کشور است

وزیر اطلاعات گفت: امروز دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا امنیت موجود در کشور را به چالش بکشاند و به آن آسیب بزند هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیز همدلی، وحدت و همراهی همه نهادهای نقش‌آفرین در تأمین امنیت کشور سبب شده است تا امنیت بالایی در کشور حاکم باشد.
وزیر اطلاعات در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، ائمه جمعه شهرهای مختلف، استاندار و جمع زیادی از مدیران و روحانیان این استان در مهدیه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در معارف و فرهنگ اسلامی از امنیت به عنوان نعمت ناشناخته تعبیر شده است و افرادی که آن را از دست می‌دهند قدر آن را می‌دانند؛ اما ملت بزرگ ایران در حالی که این نعمت بزرگ را از دست نداده قدر آن را دانسته است.

وی افزود: امروز ملت ما نیاز به از دست دادن امنیت ندارد تا ارزش امنیت بی بدیل موجود در کشور را بتواند درک کند؛ بلکه ناامنی‌های موجود در کشورهای همسایه و حتی در کشورهای دور دست مانند فرانسه، بلژیک، ترکیه و دیگر کشورها از طریق حرکت‌های تروریستی، مردم ایران را به امنیت حاکم بر کشور واقف کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: امروز در حالی که دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا امنیت موجود در کشور را به چالش بکشاند و به آن آسیب بزند هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیز همدلی، وحدت و همراهی همه نهادهای نقش‌آفرین در تأمین امنیت کشور مانند وزارت اطلاعات، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش، قوه قضائیه، استانداران، بخش سیاسی وزارت کشور و نهادهای فرادستی مانند شورای عالی امنیت ملی سبب شده است تا امنیت بالایی در کشور حاکم باشد و مردم ارزش این امنیت را به خوبی درک می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اهمیت وجود امنیت جامعه، آن را حق طبیعی همه انسانهای یک جامعه خواند و بیان کرد: اگر امنیت نباشد خیرات و برکاتی که می‌تواند نصیب جامعه شود از آن سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی همواره پای اسلام و ایمان خود و انقلاب اسلامی خود فداکاری‌ انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: این امنیت حق طبیعی مردمی است که پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و امنیت کشور امروز همراه با شادابی، نشاط و سرور است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امروز مردم هم باید امنیت داشته باشند و هم بستر برای شکوفایی فرهنگ ایمانی و معنوی آنان فراهم شود و اگر امنیت در جامعه نباشد حرکت این جامعه در مسیر عبودیت پویا نخواهد شد و باید دانست که امنیت پایدار است که اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: ابتدا باید امنیت را برای جامعه فراهم کنیم و بعد انتظار عبودیت و رشد فرهنگ و ایمان جامعه را داشته باشیم و باید بدانیم که آرامش حاکم بر دلها سبب ایمان و پایداری و افزایش آن می‌شود.

ایجاد امنیت از وظایف حکومت‌های الهی است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت روانی و احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت احساس امنیت در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارکنان نیروی انتظامی نیز تأکید کردند که اگر مردم کشور امنیت را احساس نکنند کار به سرانجام نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه احساس امنیت انسانها از مهمترین اهداف حکومت اسلامی است و باید این امنیت برای مردم محسوس باشد، تصریح کرد: وظیفه حکومت اسلامی ایجاد چنین امنیتی در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام، اصلاح امور و برقراری امنیت از مأموریت‌های حکومت‌های الهی است، خاطرنشان کرد: این فضاست که جامعه را به سمت ایمان پایبندی‌های دینی و معنویت سوق داده و از فضاهای بی‌ارزش مادی و نیازهای مادی دور می‌کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: امروز تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) این است که امنیت و احساس امنیت را در جامعه حکم فرما باشد و فرزندان این آب و خاک زیر پرچم ولایت رهبر معظم انقلاب زندگی کرده و از این آرامش برخوردار باشند.

ایجاد رعب در اداره جامعه اسلامی جایی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه هر راهبردی که برای جامعه اسلامی اتخاذ می‌شود باید بر اساس آموز‌های دین‌ مبین اسلام(ص) باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد رعب و وحشت در اداره مؤمنان و جامعه اسلامی در هیچ یک از احادیث و روایات و آموزه‌های دین مبین اسلام نیامده است.

وی با اشاره به اینکه نباید برای ایجاد امنیت با آبرو و حیثیت افراد جامعه خدشه وارد شده و به آنان تهمت زده شود، افزود: رعب و ارعاب بر اساس آیات و روایات قرآنی اختصاص مدیریت جامعه دشمن داشته و در مقابله با دشمن به کار گرفته می‌شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امروز جامعه اسلامی باید از آرامش برخوردار باشد، تأکید کرد: در آرامش است که نوآوری، ابداعات و خلاقیت‌ها شکوفا می‌شود و بر این اساس وزارت اطلاعات رسالت خود را در بر برقراری آرامش در جامعه می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه امنیت در چارچوب اخلاق و شرع باشد، گفت: برای امنیت نمی‌توان پای روی احکام شرع گذاشت بلکه باید بدانیم نتیجه برقراری امنیت با رعایت چارچوب‌های شرعی بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق از تأکیدات دین مبین اسلام است، تصریح کرد: امروز باید به سمت ارزش‌های اخلاقی رفته و از ضد ارزشها مانند دروغ، تهمت، پرده‌دری و هتاکی پرهیز کرده و به شخصیت انسان احترام بگذاریم و حرمت و کرامت انسانی را حفظ کنیم و در این صورت راه موفقیت در مدیریت جامعه هموار می‌شود.

رعایت ارزش‌های اخلاقی از افتخارات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امروز رعایت ارزش‌های اخلاقی از افتخارات اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است و به این افتخار می‌کنیم که در چارچوب شرع و با رعایت اخلاق حتی در مواجهه با دشمن نیز اینگونه عمل می‌کنیم و باید بدانیم که اگر این فرهنگ را رعایت کنیم جامعه حال و هوای دیگری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم ما را حتی در برخورد با دشمنان از خروج از دایره اخلاق نهی می‌کند ابراز امیدواری کرد تا روحانیون از فرصت فرا رسیدن ماه محرم برای نهادینه کردن فرهنگ وحدت، برادری، معرفت و بصیرت در جامعه دینی استفاده کرده و با این مهم زمینه‌ساز امنیت و احساس امنیت در کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه این مهم سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود به فرصت مغتنم ماه محرم برای تبلیغ در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: فرصت محرم، بهار کار و فعالیت مبلغان و روحانیون است که نگهبانی عقیدتی شیعیان را بر عهده دارند و باید برای تعالی جامعه از این فرصت استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه زمینه بارش رحمت الهی در ماه محرم برای جامعه فراهم می‌شود، گفت: معرفت اهل‌بیت مردم را جذب می‌کند و باید در سخنرانی‌ها و منبر‌‌ها به سراغ احادیث، روایات و کلام اهل‌بیت برویم تا مردم بیشتر جذب معرفت دینی شوند و معرفت آنان نسبت به دین عمق پیدا کند.

دینداری با معرفت و درک دین قوام مییابد

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره برخی انتقادها درباره اختصاص بیشتر زمان مراسم در آیین‌های عزاداری ائمه‌اطهار به مداحی بیان کرد: باید بدانیم که مداحی مورد نیاز جامعه دینی ما بوده و اثر گذار است اما مداحی، بیشتر عواطف و احساس دینی مردم ما را تهییج می‌کند و دینداری نیز با احساسات قوام نمی‌یابد بلکه با بصیرت و معرفت درک دین که نیاز اصلی امروز جامعه است دینداری قوام می‌یابد و این مهم وظیفه طلاب و روحانیون است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ شیعی و سنت اهل‌بیت در تبلیغ دین مبین اسلام تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های دینی حتی برای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید شیوه پسندیده اتخاذ کرد چرا که اگر امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای باشد که در خلافکار روحیه مقاومت در برابر پذیرش حکم شرع ایجاد کند سنت ائمه آن را قبول نمی‌کند بنابراین تبلیغ دین باید به روش ائمه‌ اطهار باشد.

دعوت به اسلام و دینداری باید قول بلیغ باشد

وزیر اطلاعات با تأکید بر بیان خوب و لزوم ارائه استدلال‌های منطقی برای اقناع مردم خاطرنشان کرد: باید با مردم زیبا صحبت کنیم و حرفهایمان منطقی باشد که موجب اقناع شود؛ نه اینکه دهان مردم بسته شود؛ زیرا این مهم(توسل به زور در درک دین) مردم را پایبند دین به بار نمی‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه روش رهبری جامعه بشری، "امامت" است، گفت: در این روش باید امام جامعه جلو افتاده و مردم با رغبت خود پشت سر وی حرکت کنند و دعوت به اسلام باید قول بلیغ باشد و در دل و جان انسانها بنشیند و همراه با بیان مهربانانه باشد که روی انسان اثر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه جاذبه رسول اکرم(ص) در بنای لیِّن ایشان بود، خاطرنشان کرد:‌ قول لیِّن، انسان را برای تذکر خشیت الهی نیز آماده می‌کند و می‌بینیم که این خصلت حضرت رسول اکرم(ص) سبب شده است که حتی کسانی که از نظر فکری پیامبر ما را به پیامبری قبول ندارند؛ وی را به عنوان نخبه بی‌نظیر و استثنایی در جامعه قبول دارند و این اثرگذاری به وسیله اخلاق است.

اهانت به شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت حرام است

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ وحدت اسلامی، آن را لازمه جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: کلمه‌ای که سبب وهم شخصیت‌های مورد احترام اهل تسنن باشد نباید مورد استفاده طلاب و روحانیون اهل تشیع قرار گیرد.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم افزود: مقام معظم رهبری در جایگاه مرجع تقلید شیعیان جهان، اهانت به شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت را حرام اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا امکان مخابره یک اتفاق کوچک به سرعت از یک مکان دورافتاده نیز به همه دنیا وجود داشته باشد، گفت: رعایت حرمت شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت از اوجب واجبات است چرا که خدای ناکرده اهانت احتمالی به آنان سبب سوءاستفاده وهابیت و دشمنان اسلام ناب می‌شود و ممکن است برای نقاطی که شیعیان در اقلیت هستند در اقصی‌نقاط دنیا مشکلاتی را به وجود آورد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جنایتکار معروف عبدالمالک ریگی نیز به منظور ترغیب تروریست‌های انتحاری برای انجام عملیات تروریستی در نقاط شیعه‌نشین از نوارهای صوت اهانت برخی روحانیون به بزرگان اهل سنت استفاده می‌کرد، تأکید کرد:‌ در صورت برخورد بد طرف مقابل به ارزش‌های ما نیز نباید برخوردی مشابه با آنها را داشته باشیم چرا که قرآن این اجازه را به ما نداده و ما نیز باید از این طریق سیره ائمه‌اطهار را اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه سعه‌صدر در برابر اهانت دیگران نشانه بردباری، خردمندی و عقلانیت است،خاطرنشان کرد: باید با بهترین رفتار جواب اهانت حتی دشمنان خود را بدهیم چرا که نتیجه آن این است که پاسخ خوب برخورد دشمن از سوی ما دشمنی را تبدیل به دوستی می‌کند و اسلام نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام نمی‌خواهد دشمنی را در جامعه پمپاژ کند، گفت: اسلام می‌خواهد دوستی را در جامعه راه بیندازد چرا که وحدت جامعه مایه عزت و سربلندی ماست و امروز ما باید تحت امر ولایی مقام معظم رهبری کشورمان را بیمه کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم در اهتزاز است و این پرچم در دستان مقام معظم رهبری قرار دارد و همه زیر این پرچم حرکت می‌کنند، تأکید کرد: حرکت‌هایی که سبب دلخوری و دل‌زدگی می‌شود غیر از شر چیز دیگری برای ما نداشته و باعث از بین رفتن هیمنه امت اسلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه هیبت امت اسلام در وحدت متجلی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مقابل دشمنان زیاد جمهوری اسلامی ایران از آمریکا و اسرائیل گرفته تا دیگر قدرت‌های فرعونی دنیا که علیه کشورمان با یکدیگر متحد شده‌اند، خودمان باید با یکدیگر مهربان باشیم./977/پ200/ج1

ارسال نظرات