۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۹۶۲
کارشناس مسائل مذهبی:

مدعیان ارتباط دائمی با امام زمان و واسطه گری ایشان در عصر حاضر دروغگو هستند

حجت الاسلام رضوانی دیدار در خواب، حالت مکاشفه و بیداری همراه با تصرف امام(ع) را سه حالت ممکن دیدار امام زمان(عج) دانست و گفت: علمایی نظیر علامه حلی موفق به دیدار امام(ع) در بیداری شده اند و ایشان را هم شناخته اند، اما مدعیان ارتباط دائمی با امام زمان و واسطه گری ایشان در عصر حاضر را تکذیب کنید.
امام زمان(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شنبه شب در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، گفت: در روایت داریم که مدعیان دیدار امام زمان(عج) را تکذیب کنید و حرفشان را باور نکنید اما این روایت درباره مدعیانی صادق است که ادعای ارتباط و واسطه گری میان مردم و امام زمان(عج) در عصر غیبت کبری را دارند.

وی ادامه داد: گاهی دیدار امام زمان(عج) در خواب حاصل می شود و شخص از شواهد و قراین پی می برد که آن شخص امام زمان(عج) بوده است، همچنین برخی افراد توفیق دارند در حالت مکاشفه حضرت را ببینند، گاهی نیز افرادی موفق به دیدار صاحب الامر(عج) در بیداری شده اند اما حضرت(عج) تصرف کرده اند و تا زمان حضور ایشان موفق به شناخت امام(ع) نشده اند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: غیر از سه مورد ذکر شده، ادعای دیدار حضرت در موارد دیگر محل اشکال است و باید بررسی شود، یعنی اگر شخصی ادعای دیدار امام زمان(عج) در بیداری همراه با شناخت ایشان را کرد، این ادعا هم با شرایطی می تواند پذیرفته شود.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در زمان غیبت صغری امام زمان(عج) در دوره های مختلف نواب 4 گانه ای داشتند که بی واسطه با ایشان در ارتباط بودند و آن نائبان رابط بین مردم و امام(ع) بودند و هر وقت که می خواستند به حضور ایشان می رسیدند، در زمان غیبت کبری هم افرادی از علمای اسلام نظیر علامه حلی موفق به دیدار امام(ع) در بیداری و با شناخت ایشان شده اند، اما ارتباط آنها دائمی نبوده و ادعای واسطه گری میان مردم و امام(ع) را هم نداشته اند.

وی اظهار داشت: اغلب کسانی که امام زمان(عج) را در بیداری می بینند و می شناسند دیدارشان با امام(ع) را برای مردم بازگو نمی کنند، مگر اینکه در شرایط خاص و به افراد خاصی بگویند و بعد از مرگ آنها از سوی اشخاص دیگر نقل شود، امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری نائب و واسطه خاص در میان مردم ندارند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ‏اگر شخصی اکنون ادعا کند که هر زمان بخواهد موفق به دیدار امام زمان(عج) در حالت بیداری می شود و خود را واسطه میان امام(ع) و مردم بداند، بدانید دروغگو است و فوراً او را تکذیب کنید./869/‏202/ب2

ارسال نظرات