۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۳۱۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

روح عاشورا برگرفته از توحید، عدالت و دین‌مداری است

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه روح عاشورا برگرفته از توحید، عدالت و دین‌‌مداری است، گفت: عاشورا انقلابی به عظمت تاریخ بشریت است که برای حاکم ساختن توحید، عدالت و دین مداری در طول تاریخ رخ داد.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)شامگاه امروز در برنامه «خط سرخ» از رادیو معارف با اشاره به اینکه انقلاب عاشورا، انقلابی به عظمت تاریخ بشریت است، گفت: این انقلاب برای حاکم ساختن روح توحید و عدالت و دین مداری در طول تاریخ اتفاق افتاد و خود منشاء انقلاب‌های زیادی از جمله انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ شده است.

وی افزود: انقلاب عاشورا با محوریت توحید و دین علیه طاغوت و سکولار سازی و استبداد و استکبار شکل گرفت و ضد استبدای و ضد استعماری بودن از مهم‌ترین خصلت‌های این انقلاب در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد:‌ امام حسین (ع) برای این قیام و انقلاب کردند که روح استبداد، فساد و تباهی بر جامعه بشری حاکم نشود.

حجت الاسلام امیدی با تأکید بر اینکه قیام و انقلاب عاشورا در حقیقت ادامه نهضت و قیام حضرت رسول(ص) برای مبارزه با جاهلیت کهنه و قدیم بود، تصریح کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا تنها با جاهلیت قدیم به مقابله برنخواست بلکه قیام ایشان برای مبارزه با جاهلیت پنهان شده در نقاب دین بود و به همین علت است که حضرت رسول(ص) در مورد امام حسین (ع) می‌فرمایند که حسین از من است و من از حسینم و خدا دوست دارد كسی را كه حسین را دوست بدارد و حسین نوه‌ای از نوه‌هایم است.

وی با بیان اینکه راه و سیره امام حسین (ع) همان راه و سیره رسول خدا(ص) است، اظهار کرد: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را اصلاح امت جدشان عنوان می‌کنند و این موضوع دقیقاً نشان می‌دهد که اهداف قیام امام حسین(ع) دقیقاً احیای همان اهدافی بود که حضرت رسول(ص) برای آن مبعوث شده بودند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انقلاب عاشورا با وجود تمامی دستاوردهایی که داشت ضربه‌ای بر پیکره اسلام و بر روح همه انسان‌های مؤمن و آزاده وارد کرده که غم فزاینده این ضربه در طول تاریخ با بشریت همراه بوده و تا قیامت هم تمام نخواهد شد، گفت: عاشورا، انقلابی نیست که در یک برهه از زمان اتفاق افتاده و پس از آن تمام شده باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب عاشورا، انقلابی است که منشاء سایر انقلاب ها بوده و تداوم دارد و انقلاب امام خمینی(ره) هم تداوم گر این انقلاب است و به عبارت دیگر باید تأکید کرد که انقلاب عاشورا نقطه مبدأ و ایجاد کننده ای برای سایر انقلاب‌ها است.

حجت الاسلام امیدی یادآور شد: یکی از ویژگی‌ها انقلاب عاشورا بصیرت زایی و بصیر بودن آن است که منظور از بصیر در اینجا یعنی چیز روشن و روشن کننده و از آن جایی که اهداف قیام و انقلاب عاشورا و حق طلبی آن برای مردم روشن بوده و همچنین این انقلاب برای مردم در طول تاریخ موجب روشنگری شده است به همین علت انقلاب عاشورا را انقلاب بصیرت و بصیرت افزا قلمداد می کنند./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات