۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۴۲۸۰

کاروان راهیان عاشورا تبریز را به مقصد مشهدمقدس ترک کرد

کاروان فرهنگی زیارتی راهیان عاشورا تبریز امروز با حضور بیش از 350 نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، تبریز را به مقصد شهر مقدس مشهد ترک کرد.

حرم حضرت امام رضا  (ع)

حمید باقرپور، مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز امروز در حاشیه مراسم بدرقه کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 350 نفر از اعضای مجمع ایثارگران راهیان عاشورا جهت عزاداری سیدالشهدا(ع) در جوار بارگاه ثامن الحجج(ع)، راهی مشهد مقدس شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان متشکل از پدران شهدا، یادکران دوران دفاع مقدس، ایثارگران، آزادگان، جوانان بسیجی و از اعضای پایگاه های مقاومت مساجد و راهیان عاشورا است که به منظور ترویج روحیه ایثار، شهدت‌طلبی و فرهنگ حسینی در مشهد مقدس عزاداری خواهند کرد.

باقرپور تعامل رزمندگان دوران دفاع مقدس با نسل جوان، حفظ وحدت میان اقشار مختلف مردم، ترویج ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز اعلام حضور وفاداران انقلاب اسلامی در جامعه را از دیگر اهداف حرکت این کاروان زیارتی عنوان کرد و گفت: اعضای کاروان همه ساله عزاداری باشکوهی طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برپا می کنند.

مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران مؤسسه فرهنگی راهیان عاشورا افزود: اعضای کاروان د در مدت 5 روز اقامت در جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) از جلسات سخنرانی روحانیان سرشناس آذربایجان بهره مند شده و در مجلس سوگواری سرور و سالار شهیدان شرکت و به سوگواری خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت پیروی و تبعیت از مکتب حسینی به پیروزی رسیده است، گفت: اگر طی هشت سال جنگ تحمیلی توانستیم، مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کنیم؛ همه در سایه تأسی از آموزه های عاشورایی بوده است.

باقرپور با تأکید بر این‌که تداوم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز تنها با تمسک به مکتب عاشورا محقق خواهد شد، افزود: پیام مهم کاروان راهیان عاشورا در مشهد مقدس، تبعیت محض از ولی فقیه زمان و تأسی از فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عصر حاضر است./935/303/ب3

 

ارسال نظرات