۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۳۱۷
حجت‌الاسلام آهنگران مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی میراث ایمان راسخ امام راحل

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان و اعتقاد راستین امام خمینی(ره) به خداوند را می‌توان در هرجائی از تاریخ انقلاب اسلامی به‌وضوح مشاهده کرد، اظهار داشت: همین ایمان راسخ باعث شده که هم اکنون پس از گذشت سال‌ها، انقلاب اسلامی در مسیر خو در حال حرکت است و تا برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) با استقامت به این حرکت ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام حسنعلی آهنگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسنعلی آهنگران امروز در درس اخلاق عمومی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد با اشاره به این‌که صرف عالم بودن از دیدگاه دین اسلام موضوعیت ندارد، گفت: باید در نظر داشت که از دیدگاه امام علی(ع) ایمان حقیقی در سه مرحله شکل می‌گیرد که عبارت‌اند از ایمان زبانی، ایمان قلبی و ایمان عملی؛ بر این اساس محور سنجش علم مؤمن عامل بودن به مفاهیم دینی است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به تفسیر«الف ولام» که  بر سر واژه«الْإِنْسَانَ» در سوره والعصر آمده است، اظهار داشت: این فن ادبی در منظر ادبیات عرب به جنس انسان اشاره دارد که همواره در خسران و زیان است؛ به‌طورکلی خسران در لغت به معني زيان كردن، ‌كم شدن، نقصان، گمراهي و هلاکت و در اصطلاح به معنای كم شدن سرمايه زندگي است كه در عرف جامعه انسانی به زندگی انسان نسبت داده مي‌شود.

حجت‌الاسلام آهنگران با اشاره به تفسیر اصطلاحی واژه خسران گفت: شیطان دشمن آشکار انسان است؛ بارها از سوی علما تأکید شده است که شیطان از تمام راه‌های ممکن برای انحراف مؤمن از مسیر حق بهره می‌برد چنانچه که در تاریخ شاهد بوده‌ایم حقیقت و دلیل خسران در زندگی انسان همین انحرافات بوده است.

وی با اشاره به اینکه مؤمن برای مصون ماندن از لغزش‌های شیطانی باید عامل به معارف دینی باشد، ادامه داد: امام خمینی(ره) نمونه بارز یک انسان با ایمان و عامل به معارف اسلام در عصر حاضر است چنانکه در تجربه تاریخ انقلاب شاهد هستیم پیروزی‌های انقلاب اسلامی عجین با ایمان استوار امام راحل(ره) بوده است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به اینکه صبر نشانه ایمان است،  ادامه داد: در جریان انفجار مجلس و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) گروهی برای اعلام خبر این حادثه ناگوار محضر امام راحل(ره) حاضر شدند؛ اما امام خمینی(ره)  قبل از طرح هرگونه بحثی از سوی این گروه فرمودند« چه شده؟ بهشتی رفت؟ خدای بهشتی که نرفته بروید و به امور دولت و ملت بپردازید.»

حجت‌الاسلام آهنگران با اشاره به وقایع 14 خرداد سال 68 در موضوع انتخاب رهبری  جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: زمانی که دشمن حیات جمهوری اسلامی ایران را وابسته به وجود امام خمینی(ره) می‌دانست و صدها خبرنگار خارجی با تکیه‌بر تحلیل غلط دشمن برای پوشش اخبار مبنی بر سقوط نظام به ایران آمده بودند، اما تاریخ به نحوی دیگر رقم خورد به‌گونه‌ای که تمام تحلیل‌های دشمن باطل شد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد و با معیار قرار دادن وصیت‌نامه امام راحل(ره) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کمترین زمان و بدون هیچ‌گونه ناامنی به‌عنوان ولی‌فقیه انتخاب شدند؛ زمینه این جریان را می‌توان ایمان محکم و استوار خمینی(ره) دانست.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان و اعتقاد راستین امام خمینی(ره) به خداوند را می‌توان در هرجائی تاریخ انقلاب اسلامی به‌وضوح مشاهده کرد، اظهار داشت: همین ایمان راسخ باعث شده که هم اکنون پس از گذشت سال‌ها هنوز انقلاب اسلامی در مسیر خو در حال حرکت است و  تا برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) با استقامت به این حرکت ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام آهنگران در پایان به تشریح اهمیت نیت در اعمال عبادی طلاب پرداخت و گفت: کسب رضای خداوند متعال در تحصیل علوم دینی این است که حقوق درس از سوی طلاب رعایت شود؛ حقوق درس در منظر شرع مقدس اهتمام تمام در تحصیل این علوم است.

شایان‌ذکر است در پایان این مراسم از سومین نسخه نشریه «طریق مجتهد» رونمایی شد و از سوی مدیریت  مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم از جمعی از طلاب پژوهشگر و نخبگان این مدرسه به‌رسم یادبود تقدیر به عمل آمد./837/پ202/س

 

ارسال نظرات