۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۳۱۸
مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان:

وحدت بزرگ‌ترین معروف است

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محرم فرصتی برای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: وحدت، نیاز حیاتی امت اسلامی و بزرگ ترین معروف امروز دنیای اسلام است که علمای مذاهب باید مردم را به آن امر کنند.
حمیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدیان، مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان امروز در همایش ائمه جماعات، مبلغان و فرهنگ قانونمداری که در سالن شهید بهشتی زاهدان برگزار شد، گفت: قیام عاشورا از وقایع بی نظیر تاریخ بشریت است و معجزه آن، این است که بعد از گذشت سالیان سال، هیچگاه از خروش و تابندگی آن کم نشده است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) با هدف احیای سنت رسول الله، اصلاح امور و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند؛ اگر آن قیام بزرگ آن روز نبود، امروز هم خبری از اسلام نبوده و تاکنون به دست دشمنان نابود شده بود.

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای حادثه کربلا برای امت اسلامی محافل عزاداری و تجمعات مردمی است که یک ظرفیت بزرگ است و باید از آنها به‌عنوان بستری برای ترویج ارزشهای دینی بهره ببریم.

وی افزود: نهضت عاشورای حسینی در طول تاریخ موجب حرکت و پویایی جهان اسلام شده، به نحوی که امام خمینی(ره) تأکید می‌فرمایند که این محرم و صفر بود که اسلام را زنده نگاه داشته است.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، پاسدار ارزشهای رسیده از حادثه کربلاست، ادامه داد: برای نهادینه کردن این ارزشها ظرفیتهای فراوانی از جمله مطبوعات، خبرگزاریها و فضای مجازی وجود دارد که باید از آنها بهره گیری کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین مسائل امروز جهان اسلام که دشمنان هم برنامه ریزی کلانی روی آن کرده‌اند، مسأله وحدت است؛ اگر امت اسلامی به هر بهانه‌ای دچار تفرقه شود، این دشمنان اسلام هستند که سود می‌برند.

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: علمای مذاهب و رسانه‌های مختلف باید روی تحکیم وحدت تأکید داشته باشند، زیرا اگر در این خصوص کوتاهی شود، دشمن از آن به نفع خود استفاده خواهد کرد و تبعات سنگینی برای جامعه اسلامی خواهد داشت./202/831/ب1

ارسال نظرات