۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۶۹۲
استاد حوزه علمیه:

تغییر جایگاه ارزش‌ها از ابزارهای دشمن در جنگ فرهنگی است

حجت الاسلام دیانت گفت: از ابزارهای دشمن برای تقابل با ما تغییر جایگاه ارزشها و کمرنگ کردن ارزشهای بسیار مهم است که در نتیجه آن جامعه به صورت آرام و ناخودآگاه به سمت هدف دشمن حرکت می کند و متوجه استحاله خود نمی شود.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدعباس دیانت، کارشناس مذهبی شب گذشته در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هنر با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الذین امنوا لاتَتّخذوا عدوّی و عدوّکم اولیاء .....» در سوره ممتحنه گفت: خداوند در این آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید دشمنان من و خودتان را به دوستی نگیرید چرا که در ظاهر دست دوستی می دهند و خوش برخورد هستند اما اعتقادات آنها با ما سازگاری ندارد و پیامبر(ص) و شما را از سرزمین خودتان خارج می کنند.

وی افزود: این آیه بر توجه به عملکرد دشمنان و نسبت سنجی بین گفتار و رفتارشان تأکید دارد که طبعا هر عقل و منطقی اگر عدم سازگاری میان رفتار و گفتار را ببیند از دوستی با دشمنان پرهیز می کند.

عهدشکنی دشمنان سابقه هزار ساله دارد

حجت الاسلام دیانت با اشاره به عهدشکنیهای اخیر دشمنان خاطرنشان کرد: این شیوه عمل دشمنان ما در وضعیت کنونی تازگی نداشته و سابقه تاریخی بیش از هزار ساله دارد.

کارشناس مذهبی در ادامه به اهمیت دشمن شناسی اشاره و تصریح کرد: البته

همیشه اینگونه نیست که دشمن به راحتی قابل شناخت باشد و حتی شناخت ابزار دشمن هم بسیار سخت می شود.

اگر ابزار دشمن را نشناسیم ناخودآگاه در زمین او بازی خواهیم کرد

وی اضافه کرد: در این موارد می بینیم حتی خانواده های بسیار مذهبی نسبت به برخی مسائل کوتاهی می کنند چرا که از ابزارهای نفوذ دشمن آگاه نیستند. این در حالی است که اگر ابزار دشمن را نشناسیم در هر نوع جنگی با او شکست می خوریم.

حجت الاسلام دیانت یادآور شد: از ابزارهای دشمن برای تقابل با ما تغییر جایگاه ارزشها و کمرنگ کردن ارزشهای بسیار مهم است که حتی خانواده های متدین هم ناخودآگاه در این گرداب گرفتار می شوند در نتیجه جامعه به صورت آرام و ناخوداگاه به سمت هدف دشمن حرکت می کند و اصلا متوجه استحاله خود نمی شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: برای نمونه، در مسأله زن، اسلام می فرماید جهاد زن، حسن شوهرداری و  تربیت فرزند است و رهبر معظم انقلاب هم وظیفه اول زن را خانه و شوهرداری می دانند.

وی افزود: با این وجود در جامعه ما به دلیل جابجایی ارزشها، به جای خانواده، کار برای بانوان در اولویت قرار گرفته و در پی آن مهدکودکها با آموزشهای افسارگسیخته رشد قارچ گونه دارند تا جایی که حتی رییس جمهور هم از کاهش تعداد زنان شاغل ابراز نارضایتی می کند.

حجت الاسلام دیانت گفت: این در حالی است که مطابق آمار خود غربیها مشکلات و معضلات زنان پس از ورود آنان به جامعه و اشتغال در بیرون خانه افزایش یافته است./201/930/ب1

ارسال نظرات