۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۵۴۸۴۰
آیت الله علم الهدی:

امام حسین جلوی انحراف دین را گرفت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پس از یهود و مسیحیت می خواستند در اسلام هم تحریف ایجاد کنند، گفت: امام حسین(ع) آمد تا نگذارد دین تحریف شود و با این انحرافات مقابله کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز در هشتمین روز از مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد حضرت مهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی به بازخوانی قیام اباعبدالله (ع) پرداخت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حدیث امام حسین (ع) که فرمود «ان کان دین محمد لایستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی»، اظهار کرد: عالی ترین عرض ارادت ها به ساحت سیدالشهدا معرفت شناسی انقلاب کربلا است. نکته ای که ما به عنوان شیعه و طرفدار اسلام ناب اصرار داریم از جامعه اسلامی تمام مظاهر و اقوام به قطعیت برسد این است که اسلام بقاء و دوامش منوط به واقعه کربلا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه چگونه دین و آئین یهود و مسیحیت باقی نماند خاطرنشان کرد: آنچه ذات مقدس پروردگار بر حضرت موسی و عیسی به عنوان تورات و انجیل نازل کرده بود دوام نیاورد. تورات دست ساز و انجیل تحریف شده مبدل شد.

وی چیستی عامل اصلی و ابزار این تحریف را آیه ای از قرآن توصیف کرد و گفت: خداوند می گوید «نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» با اینکه خدا حافظ قرآن است اما آنچه اجرا می کند به وسیله اسباب و ابزار اجرا می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند در عالم خلق که نقطه مقابل عالم امر است همه موجودات را در مسیر ابزار قرار داده است. طبیعی است مشیت الهی که قرآن است باید به وسیله اسباب و ابزار صورت گیرد.

آیت الله علم الهدی با طرح پرسش اینکه ابزار صیانت بخش شریعت پیامبر چه چیزی بود افزود: اسباب صیانت بخش شریعت پیامبر، قیام امام حسین (ع) و کربلا بود. آنچه سبب شد ادیان دیگر دچار تحریف بشوند وجود جریان های مختلفی است که در آن امت ها به وجود می آمده و این جریان ها بتوانند در آن جوامع خودکامگی ایجاد کنند.

وی با اظهار اینکه این جریانات به دنبال دستیابی به قدرت بودند ابراز کرد: حیات حضرت عیسی را در مسیر خودشان به عنوان چالش برای قدرت احساس می کردند و برای اینکه این چالش برداشته شود سعی کردند آیین یهودیت و مسیحیت را از بین ببرند تا خودکامگی آن ها سازگار شود و از اینجا آیین و واقعیت دین تحریف شد.

امام جمعه مشهد انحراف رهبری امت اسلامی را از جریان امامت و حاکمیت عصمت میل به قدرت در عصر اسلام قلمداد کرد و افزود: اسلام بدلی در برابر اسلام واقعی به وجود آوردند. در ازمنه گوناگون اسلام بدلی را مطرح می کردند تا اسلام واقعی را از بین ببرند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: می خواستند سلسله موقعیت هایی در شریعت اسلام به وجود آورند که سبب خودکامگی آنها است.

وی با اشاره به طرح اسلام سلطنتی از سوی دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: اسلامی که به عنوان تز قدرت مطرح باشد. یعنی امپراتوری اسلام و امپراتوری ایران و امپراتوری سومی ایجاد شود و می پنداشتند که پیامبر نیامده مگر اینکه یک امپراتوری عرب ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ماجرای پذیرش دین از سوی ابوسفیان اظهار کرد: وقتی عثمان به خلافت رسید بعد از بیعت گرفتن از مردم قوم و خویش به خانه او رفتند. ابوسفیان کور شده بود. او وارد خانه عثمان شد پرسید غیر از بنی امیه شخص دیگری هم هست. عثمان پاسخ داد هیچکس نیست. ابوسفیان گفت به لات و عزی قسم من مسلمان نشدم. مکتبی وجود ندارد. من به خاطر دستیابی به قدرت اسلام آوردم. نگذارید قدرت از کف شما برود. سپس آمد در قبرستان بر سر مزار حمزه سیدالشهدا و ضربه ای به قبر زد و گفت آنچه دیروز به خاطر آن جنگیدی امروز در دست بچه های ماست که با آن بازی می کنند. منظورش قدرت بود لذا اباعبدالله در مقابل این حرکت انحرافی جنگید.

وی امکان اتفاق یک حرکت تحریف شده در جامعه امروز را گوشزد کرد و گفت: اینکه برخی دم از لیبرال دموکراسی می زنند و بیان می کنند که ما لیبرال دموکراتیم قصد تحریف ارزشهای اسلامی را دارند. بنای انقلاب برپایی حاکمیت اسلام و ارزش های دین بود. اگر مسأله دین وجود نداشت مردم با سینه داغ به استقبال گلوله نمی رفتند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: کسانی که در عرصه جریان های سیاسی آمدند و اعلام کردند باید با همه دنیا دست دهیم و دروازه مملکت را به روی همه باز کنیم تا ببرند و ببریم، این تز بنی امیه و معاویه و یزید است که می گویند وحی نبوده بلکه مسأله قدرت و حکومت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه پس از یهود و مسیحیت می خواستند در اسلام هم تحریف ایجاد کنند افزود: امام حسین(ع) آمد تا نگذارد دین تحریف شود و با این انحرافات مقابله کرد. آن هم حرکتی که در دل ها و مغزها نفوذ کرد. نفوذ در دل ها با یک نظام و حرکتی که بتواند دل ها را بشکافد و این عقاید را در بینش مسلمانان ایجاد کند.

وی «التقاط» را بخش دیگری از اسلام بدلی برشمرد و ابراز کرد: می گفتند حالا مسلمان شدیم اما همه خوبی ها و ارزش های اسلامی در آموزه های این مکتب که نیست. شاید در ادیان دیگر باشد. این را از آن ها بگیریم حال اگر با دین ما مخالفت داشته باشد. یزید می گفت من شراب می خورم هر چند که در دین اسلام حرام شده باشد ولی در دین یهودیت و مسیحیت که حرام نیست این یعنی التقاط.

آیت الله علم الهدی این دیدگاه را از منظر امیر مومنان عامل همه فتنه های سیاسی در جامعه خواند و اظهار کرد: خاستگاه و خیزشگاه فتنه دگراندیشی است که دین های مختلف را به یکدیگر ممزوج کنند و شیطان بر مردم مسلط شود و حالتی که امروزه ما در جریان های سیاسی مشاهده می کنیم پدید بیاید. چیزی که اسلام با آن مخالف است را در عرصه های فرهنگی جا دهیم که این همان اسلام بدلی است.

وی فلسفه نامگذاری مجاهدین خلق را به منافقین مسأله التقاط عنوان کرد و افزود: این التقاط را حضرت علی (ع) مبدأ فتنه می داند. یک جریان اسلامی و غیر اسلامی را با هم ممزوج کنند و التقاط وسیله و ابزار اصل دین شود. ایستادگی سیدالشهدا سبب شد اسلام زنده و سالم بماند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه محرم و عاشورای ما هر سال باید از روز قبل متفاوت تر باشد تصریح کرد: عاشورا تجدید مصائب از هزار و اندی سال قبل نیست. مسأله عاشورا آیینه شفاف تجربه آموزی است که هر جامعه ای قامت خود را در آیینه ببیند و نقایص خود را در این آیینه مشاهده کند و اگر دچار زشتی است با صبغه یزیدی و اموی خود مبارزه کند./201/820/ب1

ارسال نظرات