۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۵۴۸۹۷
استاد حوزه مطرح کرد؛

لباس مشكي محرم یعنی لبيک يا حسين

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: كسي كه پيراهن مشكي مي‌پوشد در واقع خودش را شبيه امام زمان(عج) كرده و در عزاي خاندان اهل بيت(ع) خود را شريک کرده است، لباس مشكي محرم ما يعني لبيک ياحسين، در واقع با این پیراهن رنگ حسيني گرفته‌ايم.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمي شامگاه دوشنبه به مناسبت ايام سوگواري ماه محرم كه در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اينكه بايد شكرگزار محبت ائمه باشيم، اظهار داشت: شيعه به سوي اهل بيت(ع) كشيده مي‌شود زیرا آنها دارای فضائل هستند، در اصل شيعيان به سوي فضائل حركت مي‌كنند.

وي ادامه داد: كساني كه به سوي فضائل حركت مي‌كنند كم كم شبيه اهل بيت(ع) مي‌شوند، در اصل با هر فضيلت ما به ائمه شبيه مي‌شويم، یکی از علامت‌های قرب مسابقه است، يعني هركس مقرب است اهل مسابقه است، مسابقه در اينجا به معناي تلاش هرچه بيشتر براي شبيه شدن به ائمه است، در عاشورا بين بني‌هاشم و ياران امام حسين(ع) براي رفتن به ميدان و شهادت مسابقه بود.

استاد حوزه با بيان اينكه كسي كه نماز مي‌خواند و واجبات دين را رعايت مي‌كند در مسابقه دين جلوتر از همه است، خاطرنشان كرد: شبيه بودن در اخلاق به اهل بيت(ع) بسيار خوب است، بنابراين آمده است كساني كه مي‌خواهند اخلاقشان خوب شود خودشان را شبيه يک گروه خوب كنند، حال اين گروه اگه اهل بيت(ع) باشد انسان برنده است، در مقابل شبيه شدن به كفار انسان را به تباهي مي‌كشاند.

حجت الاسلام ابوالقاسمي تاكيد كرد: كسي كه پيراهن مشكي مي‌پوشد در واقع خودش را شبيه امام زمان(عج) كرده است و در عزاي خاندان اهل بيت(ع) خود را شريک نموده است، لباس مشكي محرم ما يعني لبيک ياحسين، در واقع با این پیراهن رنگ حسيني گرفته‌ايم.

استاد حوزه گفت: شباهت مراحل دارد كه اولين مرحله آن ظاهر است، بدين ترتيب كه بايد لباس ساده و مرتب بپوشيم برای مثال وقتي لباس مشكي مي‌پوشيم پوشش ما نشان دهنده ذات و وجود حسینی ماست، دومين مرحله قلب انسان است، هيچگاه نمي‌توان در ظاهر خوب بود اما باطن خراب باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تصریح کرد: تا زماني كه شبيه خانواده امام علي(ع) نشويم كارمان گير است، امام خميني(ره) چه زمانی عنوان امام را به خود گرفت، زماني كه خودش را شبيه ائمه كرد و به اين لياقت رسيد که او را به عنوان یک انسان بزرگ مردم دوست بدارند.

وي در پايان گفت: امام حسين(ع) در واقعه عاشورا چند بار به حالت مرگ افتاد، هر سه بار براي حضرت علي‌اكبر(ع) بود، ابتدا هنگام وداع علي‌اكبر(ع) با پدر بود، بار دوم زمان بازگشت مجدد علي‌اكبر(ع) به پيشگاه امام بود، اما سومين بار جايي بود كه امام بالآي سر علي اكبر رفت، چرا امام به اين حال افتاد به خاطر آن بود كه علي اكبر هم يكي از كساني بود كه خود را شبيه ائمه كرد به خاطر همين بود كه او را شبيه ترين شخص به پيامبر مي دانستند و امام چنين كسي را از دست داد، امام حسين(ع) وقتي حضرت عباس را از دست داد راحت نبود چون او يكي از كساني بود كه خود را شبيه ائمه كرده بود./816/201/ب2

ارسال نظرات