۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۵۵۰۱۶
کارشناس مذهبی:

عاشورا و روش امام حسین برای ما درس آموز است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه عاشورا و روش امام حسین(ع) برای ما درس آموز است، اظهار داشت: امام حسین (ع) حتی در گودال قتلگاه هم دعا و استغفار می کرد و می فرمود: خدایا دارم به نزدت می آیم اما دستانم خالی است، خدایا راضیم به رضایت تو؛ لذا عاشورا و روش امام حسین (ع) برای ما درس آموز است.
مقتل خوانی عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علا رفیعی، کارشناس مذهبی و امور دینی لحظاتی پیش همزمان با شب عاشورای حسینی در مسجد الزهرا(س) شهرستان اراک، با بیان اینکه عاشورا و روش امام حسین (ع) برای ما درس آموز است، اظهار داشت: امام حسین (ع) حتی در گودال قتلگاه هم دعا و استغفار می کرد و می فرمود: خدایا دارم به نزدت می آیم اما دستانم خالی است، خدایا راضیم به رضایت تو؛ لذا عاشورا و روش امام حسین (ع) برای ما درس آموز است.

وی افزود: شب عاشورا از بزرگترین شب های حزن اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شیعیان است که بزرگترین مصیبت بر آنها تحمیل شده؛ از این رو در نقل این شب روایت شده است که کمی بیشتر مراعات کنید و برای سلامتی امام زمان(عج) به خاطر مصیبت بزرگ این شب صدقه دهید.

حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: در شب عاشورا وقتی امام حسین(ع) یارانش را آزمود و آماده شهادت کرد به آنها فرمود: از بین دو انگشتم جایگاهتان را در بهشت ببینید و وقتی آنها جایگاهشان را در بهشت دیدند برای فرا رسیدن روز عاشورا و به شهادت رسیدن لحظه شماری می کردند و این افتخاری برای آنها بود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا از قمر بنی هاشم (ع) خواست تا برای گرفتن فرصت و به تعویق انداختن یک روزه جنگ به نزد سپاهیان دشمن برود، گفت: امام حسین(ع) برای خواندن نماز، گرفتن روزه، دعا کردن و طلب استغفار فرصت خواستند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در آن شب برای عاقبت بخیری دعا کردند و ما نیز باید برای چیزهایی که داریم همچون امنیت، صلح و سلامتی دعا کنیم، باید دعا کنیم تا امنیتی که به واسطه خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری به دست آمده است، حفظ شود.

کارشناس مذهبی گفت: اهمیت نماز آنقدر زیاد است که وقتی امام صادق(ع) در بستر بیماری بودند و دیگر توانی نداشتند خواستند تا خانواده ایشان را جمع کنند تا نصیحتی داشته باشند، وقتی همه جمع شدند ایشان فرمود: به شفاعتمان نمی رسد کسی که نماز را سبک بشمارد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: در زمان جاهلیت اگر جنگی می شد و کسی بر روی زمین می افتاد دیگر بر او نمی تاختند، سر از بدنش جدا نمی کردند، اگر بزرگی به شهادت می رسید از او غنائم نمی بردند، دیگر بر خانه ها حمله نمی کردند و زن ها و کودکان را به اسارت نمی بردند.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: در روز عاشورا وقتی امام حسین(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت علی اکبر(ع) وارد میدان شدند هر کسی با هر وسیله ای که در اختیار داشت همچون سنگ، نیزه و شمشیر بر آنها تاختند و حتی انگشت امام حسین(ع) را به خاطر بردن انگشتر در گودال قتلگاه بریدند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرموده اند: هیچ نبی به اندازه ما آزار و اذیت نشد، خاطرنشان ساخت: آزار و اذیت پیامبر(ص) که ریختن خاکروبه بر روی سرشان نبود، بلکه آزار ایشان مصیبت عاشورا و به شهادت رساندن امام حسین (ع) در گودال قتلگاه بود.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: راوی نقل می کند در شب عاشورا وقتی از کنار خیمه ها عبور می کردیم از خیمه های امام حسین(ع) صوت نماز و قرآن به گوش می رسید و اینها درس های بزرگ عاشورا برای مسلمانان است؛ از این رو باید تلاش کنیم تا راه امام حسین(ع) را ادامه دهیم.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: عاشورا درس های بزرگی را برای همه به یادگار گذاشته است که از آن جمله می توان به آزادگی، دینداری، تلاش برای جلب رضایت پرودگار و وفادار بودن به عهد خویش با خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشاره کرد./842/202/ب2

ارسال نظرات