۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۲۷۴
با تصویب پیش نویس قطعنامه ای؛

یونسکو مسجد الاقصی را متعلق به مسلمانان دانست

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" بعد از ظهر پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد مبارک الاقصی و یهودیان را رد می کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می داند.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آن که یونسکو، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد، با ارائه پیش‌نویس قطعنامه ای مسجدالاقصی را متعلق به مسلمانان اعلام کرد، 24 کشور عضو این سازمان به آن رای مثبت، 6 کشور به آن رای منفی و 26 کشور به آن رای ممتنع دادند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر قدس به منظور جلوگیری از تصویب این پیش نویس دست به تحرکات دیپلماتیک زد، ولی این تحرکات بی نتیجه ماند.

"آوری آریل" وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام یونسکو، خواستار حضور گسترده یهودیان در مسجد الاقصی شد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب پیش نویس قطعنامه مذکور گفت: یونسکو همچنان به مخالفتش با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد، تصویب این پیش نویس اقدامی بی ارزش است و به نظر می رسد که اعضای یونسکو تورات را نخوانده اند.

یونسکو در ماه آوریل گذشته با حمایت برخی کشورهای غربی و در راس آنها فرانسه دست به چنین اقدام مشابهی زد، این اقدام موجب بروز تنش میان رژیم صهیونیستی و فرانسه شد./847/ب102/د

ارسال نظرات