۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۴۱۵
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

دغدغه دینداری سبب تقویت و رشد روحیه انقلابی گری می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه دغدغه دینداری سبب تقویت و رشد روحیه انقلابی گری می‌شود، گفت: تقویت روحیه انقلابی برای یک طلبه امری لازم و ضروری است.
عکس

حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که طلاب چگونه می‌توانند انقلابی باشند و انقلابی بمانند، اظهار داشت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن بخشی به خود فرد و بخش دیگر به فضایی که فرد در آن قرار دارد مربوط می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه طلاب باید به عوامل و شاخصه‌های اصلی که سبب شکل گیری انقلاب اسلامی شد توجه ویژه داشته باشند، ابراز کرد: توجه طلاب به عوامل و شاخصه‌های اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی و رعایت آن اصول در زندگی فردیشان سبب تقویت و فراگیر شدن روحیه انقلابی در وجودشان می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به اینکه طلبه باید دغدغه و انگیزه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در وجود خود تقویت کند، ابراز کرد: تقویت روحیه انقلابی برای یک طلبه امری لازم و ضروری است و این امر افزون بر جنبه فردی نیاز به فضا سازی در سطح ملی دارد و سبب تقویت روحیه انقلابی در جامعه شود.

وی همچنین روحیه انقلابی را به معنای احساس مسؤولیت در برابر ظلم و ستمهایی که به بشریت وارد می‌شود بیان کرد و گفت: احساس مسؤولیت در برابر ظلم و ستمهایی که امروزه در سطح جهان به انسانهای مظلوم به ویژه مسلمانان تحمیل می‌شود همان روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه امام راحل فردی بودند که روحیه انقلابی داشتند، بیان داشت: دغدغه اصلی امام راحل از همان سال 42 ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم بود اگر افراد روحیه ظلم ستیزی را در وجود خود تقویت کنند روحیه انقلابی نیز همراه آنان خواهد بود امروز آمریکا، اسراییل و آل سعود به عنوان ظالمان بشریت به شمار می‌روند و نباید نسبت به ظلم آنان بی‌تفاوت بود.

وی دغدغه دین داشتن را از دیگر عناصر روحیه انقلابی بیان کرد و گفت: دغدغه دینداری سبب تقویت و رشد روحیه انقلابی گری می‌شود گاهی برخی چنین بازگو می‌کنند که ما به ظلم ظالمان و انقلاب اسلامی کاری نداریم و می‌خواهیم متدین باشیم، مگر می‌شود انسان نسبت به ظلم و انقلاب بی تفاوت باشد و متدین باقی بماند.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: مگر انسان متدین می‌تواند نسبت به منکراتی که امروز در جوامع اسلامی و غیر اسلامی در حال شکل گیری است امر به معروف و نهی از منکر نکند انجام امر به معروف و نهی از منکر روحیه انقلابی می‌خواهد قیام امام حسین(ع) احیای این فریضه الهی بر اساس وجود همین این روحیه انقلابی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بعد احیای دین، جلوگیری از ظلم به بشریت و در بعد ایثار و فداکاری برای دین و اصلاح جامعه لازم است روحیه انقلابی را در خود و اقشار جامعه تقویت کنیم./302/813/ب1

ارسال نظرات