۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۸۳۱
مدرس حوزه علمیه:

فلسفه حضور آمریکا در خاورمیانه، تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی است

مدرس حوزه علمیه اهل سنت مکی زاهدان با بیان اینکه ادعاهای ضد تروریستی آمریکا دروغی است که برای همه دنیا آشکار شده است، گفت: فلسفه حضور آمریکاییها در منطقه، تضعیف و فرسوده ساختن کشورهای اسلامی و تسلط بر منابع آنان است و آنان هیچگاه مخالف داعش نیستند.
دهانی داعش و امريکا

مولوی عبدالغنی دهانی سورانی، سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ائتلاف ضد داعش که از سوی آمریکاییها تشکیل شده، یک دروغ برای فریب افکار عمومی است، زیرا امروز برای همه دنیا روشن شده که ادعاهای ضد تروریستی آمریکا پوشالی است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت مکی زاهدان افزود: اگر آمریکاییها ضد تروریسم هستند و با داعش مخالفند، پس تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته داعش که ساخت ایالات متحده است، در دست تروریستها چه می‌کند.

وی اظهار کرد: داعش تربیت شده خود آمریکا و حامیانش یعنی صهیونیستها، ترکیه و رژیم آل سعود در منطقه است که دیروز این تروریستها را پرورش داده و به جان مسلمانان انداختند و امروز برای رفع بحران سوریه جلسه تشکیل می‌دهند.

مولوی دهانی ادامه داد: اگر نیروهای آمریکایی برای مقابله با داعش به منطقه آمده‌اند، چرا تابحال نتوانسته‌اند کاری بکنند؛ چرا از قبل اعلام می‌کنند که قرار است کدام نقطه را مورد حمله قرار دهند و تروریستها را فراری می‌دهند.

وی بیان کرد: آمریکاییها برای تضعیف دولتهای اسلامی به منطقه آمدند؛ کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد حمله قرار دادند تا هم آنها را فرسوده کنند و هم صاحب منابع آنها شوند.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: هیچ موقع دولتهایی همچون آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه و فرانسه دلسوز مردم سوریه نخواهند بود، از این رو برگزاری نشستهای حل بحران سوریه، ثمربخش نخواهد بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت مکی زاهدان افزود: کسانی که دستشان به خون هزاران زن و کودک بی گناه آلوده است، هیچگاه نگران بحران در سوریه و عراق نیستند؛ این مردم سوریه هستند که باید برای کشورشان تصمیم بگیرند، نه سران کشورهایی که خود عامل تقویت تروریسم در منطقه هستند./302/831/ب1

ارسال نظرات