۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۶۴۳۴

طرح شورای مسلمانان انگلیس جایگزینی برای برنامه مبارزه با تروریسم دولت

شورای مسلمانان انگلیس قصد دارد که جایگزین مناسبی برای برنامه مبارزه با تروریسم دولت انگلیس که انتقادات فراوانی به آن وارده شده طراحی کند.
مسلمانان انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری Asian image، شورای مسلمانان انگلیس قصد دارد که به منظور جایگزین ساختن برنامه مبارزه با تروریسم دولت این کشور که انتقادات فراوانی به آن وارد شده طرح ابتکاری خود را به منظور جلوگیری از گرایش جوانان مسلمان به تروریسم طراحی کند.

شورای مسلمانان انگلیس که نمایندگی 500 موسسه خیریه، مدرسه و مسجد را بر عهده دارد در این ارتباط به روزنامه گاردین گفته است: در واکنش به درخواست بخش اعظمی از جامعه مسلمانان انگلیس این شورا قصد دارد که راه حلی مناسب برای چالش تروریسم پیدا کند.

در طرح ابتکاری شورای مسلمانان انگلیس برای مقابله با تروریسم مساجد نقشی محوری ایفا کرده و گفته می شود که گروهی متشکل از رهبران مسلمانان انگلیس، افسران سابق پلیس انگلیس، متخصصان سلامت روانی و چندین آژانس دیگر نیز قرار است در این طرح ابتکاری شرکت کرده و از آن حمایت کنند.

گفتنی است، طرح مبارزه با تروریسم دولت انگلیس موسوم به Prevent انتقادات فراوان گروه های مدافع حقوق بشر را به همراه داشته و بسیاری معتقدند که اجرای چنین طرحی نوعی تبعیض علیه مسلمانان این کشور محسوب شده و آنان را با جامعه انگلیس بیگانه می سازد.

روز گذشته مرکز مطالعاتی "طرح ابتکاری عدالت در جامعه باز" که در انگلیس مستقر است در گزارشی از دولت این کشور خواسته بود که در قانون مبارزه با تروریسم خود موسوم به Prevent duty  که در سال 2015 میلادی به تصویب رسیده و برای معلمان، پزشکان و حتی کادر پزشکی بیمارستان های کودکان لازم الاجرا است، تجدید نظر کند./990/ب903/د

ارسال نظرات