۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۴۵۶۷۸۰

بیش از 84 درصد از طرفداران ترامپ دیدگاه منفی نسبت به اسلام دارند

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که بیش از 84 درصد از هواداران دونالد ترامپ دیدگاه منفی نسبت به دین اسلام دارند.
دونالد ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری The News، نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند در آمریکا نشان می دهد که بیش از 84 درصد از هواداران دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دین اسلام نگاه خصومت آمیزی دارند.

از سوی دیگر، 33 درصد از هواداران هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز دیدگاه منفی نسبت به اسلام دارند. 

یافته های این نظرسنجی می تواند نشان دهد که چرا اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت می کنند.

نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا همچنین نشان می دهد که 66 درصد از هواداران ترامپ نسبت به مسلمانان دیدگاه منفی دارند در حالی که تنها 17 درصد از هواداران کلینتون چنین احساسی نسبت به پیروان دین اسلام دارند.

از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شده بود که دیدگاه خود را نسبت به دین اسلام و مسلمانان به طور جداگانه بیان کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 64 درصد از هواداران ترامپ و 13 درصد از هواداران کلینتون اعتقاد دارند که دین اسلام با ادیان و سنت های غربی ناسازگار است.

از نکات جالب توجه این نظرسنجی آن است که 34 درصد از آمریکایی ها اعلام کرده اند که اگر یک مسلمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شود به وی رای نمی دهند در حالی که تنها 8 درصد از آنان گفته اند که به نامزد یهودی رای نمی دهند.

نظرسنجی صورت گرفته به وسیله دانشگاه مریلند در فاصله زمانی 24 تا 30 ماه ژوئن میلادی سال 2016 صورت گرفته است./990/ب903/د

ارسال نظرات