۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۶۸۰۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب نیاز ضروری کشور است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینه گفتمان دانش‌آموز انقلابی، گفت: امروز تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب یکی از نیازهای ضروری کشور است.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان، با اشاره به آمادگی مدارس علمیه خراسان شمالی برای بازدید دانش‌آموزان، اظهار کرد: حضور و بازدید دانش‌آموزان از حوزه‌های علمیه از طرح‌های بسیار خوبی است که می‌تواند باعث افزایش گرایش آنها به حوزه‌های علمیه شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید مسؤولان آموزش و پرورش و دبیران و معلمان مدارس دانش‌آموزان را برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه تشویق کنند و جلسات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به‌صورت شهرستانی هم برگزار شود.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینه گفتمان دانش‌آموز انقلابی، افزود: امروز تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب یکی از نیازهای ضروری کشور است.

به گفته حجت‌الاسلام سالاری مکی پیگیری گفتمان دانش‌آموز انقلابی، ذیل همایشهایی چون «احلی من العسل» می‌تواند از طرح‌های بسیار مفید برای استان خراسان شمالی و دیگر استانها باشد.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب پیوند میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و تشکیل ستاد همکاری این دو نهاد مهم است.

وی با تأکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سند تحول آموزش و پرورش دیده شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این ستاد ارتقای نقش نظام تعلیم و تربیت و خانواده و تکریم تمدن اسلامی و ایرانی است، افزود: در آموزش و پرورش آموزش آموزه‌های دینی و پرورش دانش‌آموزان در راستان دین مبین اسلام در دستور کار است؛ به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان اول ابتدایی از همان ابتدا که با الفبا آشنا می‌شوند، آموزش‌های قرانی هم می‌بینند.

به گفته وی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی و بحث سبک زندگی، آموزش و پرورش استان در حال پژوهش و تحقیق و راه‌اندازی بحث فلسفه برای کودکان است تا شیوه صحیح تفکر را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

علی‌اصغر ایزدی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: این نهاد انتظار بیشتری در رابطه با استقرار روحانیان در مدارس به‌ویژه در مدارس شبانه‌روزی دارد.

وی همچنین با تأکید بر حضور پررنگ روحانیان به همراه دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور، افزود: آموزش و پرورش خراسان شمالی اجرای طرح‌هایی چون حلقه‌های قرآن، حلقه‌های نهج‌البلاغه و امام شناسی را در دستور کار خود دارد که این طرح‌ها با مشارکت روحانیان برگزار می‌شوند.

معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: طرح تشکیل حلقه‌های قرآنی در مدارس برای نخستین بار در مدارس خراسان شمالی راه‌اندازی شده و این طرح به‌عنوان طرح شاخص به دیگر استانها هم ارسال می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه در این طرح هر مدرسه یک حلقه و در هر حلقه هم تعداد 15 دانش‌آموز از سوی یک استاد، آموزشهای قرآنی را فرا می‌گیرند، اضافه کرد: تاکنون تعداد 200 مدرسه استان در این طرح شرکت کرده‌اند اما بر اساس برنامه تا هفته قرآن امسال که از بیست و چهارم آذرماه شروع می‌شود تعداد این مدارس به 500 آموزشگاه و تا پایان سال به هزار و 500 مدرسه افزایش می‌یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات