۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۴۵۷۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دشمن شناسی سبب ترس دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هدف دشمن در راستای نابودی انسانیت و انحراف انسان از راه صراط و هدایت آنان به سوی دوزخ است، گفت: همه ترس دشمن از بیداری، معرفت و شناخت انسان نسبت به دوست و دشمن است.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و دانشمند فرزانه در دومین شامگاه دهه سوم محرم الحرام در هیأت انصار سیدالساجدین(ع) که در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، در سلسله مباحث معارف اسلامی، گفت: در همه کتب آسمانی خداوند انسانها را به دشمن شناسی توصیه کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن انسان به دو صورت آشکار و مخفی است، ابراز کرد: مسائل اخلاقی منفی از دشمنان انسان به شمار می‌رود که بخل ورزی یکی از مصادیق آن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به انسانهای بخیل بشارت عذاب جهنم را داده است، بیان داشت: عذاب دردناک قیامت در انتظار انسانهای بخیل است.

این دانشمند فرزانه با اشاره به اینکه جن مخلوقی ندیدنی است، به همین دلیل شکلی برای او قابل تصور نیست که انسان ادعای دیدن کند، گفت: اجنه نیز همانند انسان به دو دسته مؤمن و کافر تقسیم می‌شوند و مؤمنان آنان از زمان حضرت آدم(ع) تا خاتم پیامبران(ص) در هر عصری به پیامبر همان دوران ایمان می‌آوردند و به انجام عمل صالح روی می‌آوردند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اعمال انسان با توجه به ارتباطی که با خداوند دارد ارزش گذاری می‌شود انسانی که از یاد خدا دور است عمل نیکوی او بی ارزش و بی فایده می‌شود اعمال خوب و حسن به انسان خدا باور مربوط است و تنها اعمال آنان مورد پذیرش حضرت حق قرار خواهد گرفت.

این مفسر قرآن کریم با توجه به اینکه شناخت دشمن بیرونی و درونی کار پیچیده‌ای نیست، بیان داشت: دشمن موجودی است که سرمایه خدادای انسان را تباه و مانع انجام کار خیر می‌شود و انسان را با ترفند به انجام گناه ترقیب می‌کند و همه دشمنان در این ویژگی با یکدیگر یکسان هستند.

وی در ادامه هدف دشمن را در راستای نابودی انسانیت و انحراف انسان از راه صراط و هدایت آنان به سوی دوزخ بیان کرد و گفت: همه ترس دشمن از بیداری، معرفت و شناخت انسان نسبت به دوست و دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ای مردم از اموال حلال و غیرآلوده استفاده کنید و از فرهنگ شیطان تبعیت نکنید او دشمن آشکار شما است./813/202/ب2

ارسال نظرات