۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۰۹۲

برگزاری همایش «سیره نبوی» در مسجد کارولینای شمالی

در میان گسترش موج اسلام‌هراسی در آمریکا و حملات یک کاندیدای ریاست‌جمهوری این کشور به مسلمانان، علمای مسلمان طی دو روز گذشته در مسجد شهر «ایپکس» در ایالت کارولینای شمالی گردهم آمدند تا مساله اسلام‌هراسی را مورد بررسی قرار دهند.
مقابله با اسلام هراسی اسلام ستیزی

به گزارش خبرگزاری رسا، در همایش دو روزه ای که با عنوان «سیره نبوی(ص)» در کارولینای شمالی برگزار شد، موضوعاتی مانند تصویر رسانه‌ها از اسلام و راهکارهای مقابله با گفتمان اسلام‌ستیزانه مورد بررسی قرار گرفت.

ایهاب سعد، استاد دانشگاه کنتاکی شمالی در این همایش گفت: من فکر می‌کنم که بهترین درمان برای اسلام‌هراسی، مشارکت بیشتر مسلمانان در جامعه است تا مردم آن‌ها را بیشتر بشناسند.

سعد گفت: مشارکت اجتماعی بیشتر نشان می‌دهد که ما مسلمانان هم مانند بقیه مردم هستیم. مسلمانان آمریکا باید مقابله با تصورات غلط علیه مسلمانان را وظیفه خود بدانند.

به نوشته ایکنا، شرکت‌کنندگان در این همایش بدون طرفداری از نامزدهای سیاسی انتخابات آمریکا، تنها به این نکته اشاره کردند که این انتخابات برای مسلمانان آمریکا بسیار زیان‌آور بوده است.

عاصف انصاری گفت: در مقایسه با زمان کودکی و نوجوانی ما در دهه 80، به نظر می‌رسد که در حال سیر قهقرایی هستیم و این بسیار نگران‌کننده است.

به گفته سازماندهندگان این همایش، هدف از این برنامه آموزش سیره حضرت محمد(ص) برای مقابله با افراط‌گری، خشونت و نفرت بود.

آن‌ها امیدوارند که بتوانند این همایش را به صورت سالانه برگزار کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات