۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۴۵۸۹۵۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

نخستین خصوصیت یک مبلغ بصیرت است

کارشناس مذهبی گفت: نخستین خصوصیت یک مبلغ بصیرت است، به این معنا که خودش بداند در چه جریانی قرار گرفته و عالم به زمانش باشد، به همین منظور باید مردم بفهمند که شرایط فعلی کشور چگونه است و نگاه ویژه‌ای به رهبری با بصیرت داشته باشند.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مذهبی شامگاه سه شنبه در همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه فرد مسلمانان را نباید اسیر کرد، اظهار داشت: در جنگ جمل امام(ع) نگذاشت که اهل‌بیت(ع) دشمن را به اسارت بکشانند و حتی به روی جنازه‌های طلحه و زبیر نماز خواند تا دشمن دچار افراط و تفریط نشوند.

استاد اخلاق بیان کرد: با وجود آنکه اسارت برای هیچ مسلمانی توصیه نشده است اما می‌بینیم که اهل‌بیت امام حسین(ع) را به اسارت می‌برند، اما در این شرایط سخت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تکلیف خود به عنوان یک مبلغ دینی را هرگز کنار نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: اولین خصوصیت یک مبلغ بصیرت است، به این معنا که خودش بداند در چه جریانی قرار گرفته و عالم به زمانش باشد، به همین منظور باید مردم بفهمند که شرایط فعلی کشور چگونه است و نگاه ویژه‌ای به رهبری با بصیرت داشته باشند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه در محیط جامعه باید ولایت فقیه را برای مردم جا انداخت، خاطرشان کرد: حضرت زینب(س) پیرو ولایت زمان خودشان بودند و نسبت به شرایط زمانشان آگاه بودند و می‌دانستند حکومت بنی امیه بر ظلم هستند، لذا به همین خاطر دشمن از حضرت زینب(س) می‌ترسیدند.

حجت الاسلام ادیب یزدی تأکید کرد: دومین موضوع که در تبلیغ مهم است شجاعت است، پس از واقعه کربلا حضرت زینب(س) هیچگاه  از کسی نترسید و با شهامت در مقابل ظلم ایستاد، در چنین روزی در شام یزید دستور داد این بانو را به کاخ بیاورند تا با جنگ روانی بر ایشان غلبه کند.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) در کاخ یزید با سخنان خود چنان مجلس یزید را برهم ریخت که یزید باور نمی‌کرد، این بانو با خطبه‌های خودش آگاهسازی لازم در مورد امام حسین(ع) و آل بنی امیه را انجام دهد و بدون آنکه ترسی داشته باشد تمام واقعیت را بیان کرد.

کارشناس مذهبی در پایان گفت: یکی از سخت‌ترین زمان‌های اسارت بر اهل‌بیت(ع) در شام بود، حضرت زینب(س) در حالی که شاهد بود یزید ملعون بر لب و دندان امام حسین(ع) چوب می‌زند تحمل کرد و با تمام وجود برای تبلیغ دین و روشن‌گری مردم تلاش کرد./816/202/ب2

ارسال نظرات