۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۵۹۱۴۹
مدیر پژوهشکده تربیت سپاه امام رضا خراسان رضوی:

دلیل افزایش آسیب های اجتماعی بی توجهی به نماز است

مدیر پژوهشکده تربیت سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بیان اینکه براساس آمار، بخش اعظم طلاق ها مربوط به خانواده هایی می شود که به نماز اهتمام ندارند، گفت: از طرفی بیشتر اختلاس کنندگان هم جزء کسانی هستند که روی نماز سرمایه گذاری نکردند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شیرازی، مدیر پژوهشکده تربیت سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در همایش نماز و سلامت سازمانی که امروز 12 آبان در برج سپهر برگزار شد، گفت: در مسیر اشاعه فرهنگ نماز نباید به سمت نمازهای بخشنامه ای رفت.

با نمازهای بخشنامه ای نمی توان کاری از پیش برد

وی با بیان اینکه با نمازهای بخشنامه ای نمی توان کاری از پیش برد، افزود: در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز باید تبیین و تفهیم صورت گیرد و چشم اندازی از منظر زیبا و شکوه و حلاوت در ذائقه افراد بنشیند.

شیرازی با بیان اینکه باید درادارات معیار ارزیابی های کارمندان تغییر کند، تصریح کرد: بایستی شاخصه هایی مبتنی بر تمدن و اندیشه ناب اسلامی را در دستور کار قرار بدهیم و فرهنگ سازمانی را عوض کنیم.

وی در ادامه به بیان فعالیتهای پژوهشکده تربیت پرداخت و گفت: به مدت پنج سال است که این پژوهشکده زیر نظر سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی شروع به کار کرده است و در این پژوهشکده کار ما استفاده از ظرفیتهای ادارات است.

مدیر پژوهشکده تربیت سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره نماز و تأکید ایشان بر پای کارآمدن بسیج و سپاه برای این امر، گفت: به راستی کجای کار ما می لنگد، آیا باورها آسیب دیده و ارزشها جابجا شده است و یا فرهنگ ما تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته است و یا ما به دنبال سراب هستیم.

دوم آذر؛ نخستین همایش علمی، پژوهشی نماز در فرهنگ رضوی

وی با بیان اینکه در راستای بهره مندی از همه ظرفیتها در استان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز فعالیت هایی از سوی این پژوهشکده انجام شده است، تصریح کرد: در همین راستا دوم آذر نخستین همایش علمی، پژوهشی نماز در فرهنگ رضوی از سلسله برنامه های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.

مدیر پژوهشکده تربیت سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بیان اینکه باید فرهنگ سازمانی و جو سازمانی را به فرهنگ نماز تبدیل کرد، گفت: در همین راستا می توان ادبیات سازمانی را تبدیل به ادبیات نماز کرد.

وی با بیان اینکه براساس آمار، بخش اعظم طلاق ها مربوط به خانواده هایی می شود که به نماز اهتمام ندارند، تصریح کرد: از طرفی بیشتر اختلاس کنندگان هم جزو کسانی هستند که روی نماز سرمایه گذاری نکردند و به صورت ریایی و برای این و آن نماز خواندند./202/934/ب1

ارسال نظرات