۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۹۱۹۲
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

اربعین یک رسانه بزرگ برای انتقال معارف اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به ظرفیت عظیم اربعین برای انتقال معارف ناب اهل بیت(ع) گفت: اربعین یک رسانه بزرگ است و به همین دلیل حوزه های علمیه و مبلغان نباید از این فرصت بزرگ غافل باشند و از این فرصت ناب برای انتقال معارف عاشورا، اهداف حسینی(ع) و روشن گری در مسائل سیاسی و منطقه ای استفاده کنند.
حجت الاسلام کلباسی

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد معرفتی راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار داشت: موضوع اربعین یک حرکت بزرگی بود که بعد از شهادت اباعبدالله(ع) و در واقع با عمل جابرانصاری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) شکل گرفت و تا امروز ادامه پیدا کرده و به شکل شعائر الله رسیده و هر روز ابعاد این مسأله گسترده تر می شود.

تلاش نافرجام دشمنان برای تضعیف اربعین

رییس مرکز تخصصی مهدویت افزود: در طول تاریخ با این حرکت مبارزه های زیادی صورت گرفت و به ویژه در زمان صدام و قبل از او تلاش شد تا این حرکت تضعیف شود ولی مردم شیعه و مسلمان در طول این سالها عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) با این حرکت نشان دادند.

وی با بیان اینکه اربعین فرصتی بزرگ برای ترسیم نقش پیروان اهل بیت(ع) در پیش چشم جهانیان است، ابراز داشت: مسائلی که متأسفانه امروز در کشور عراق وبرخی دیگر از کشورهای منطقه شکل گرفته که سعی در تضعیف شیعه دارد همین مانور عظیم می تواند نقش شیعیان را نشان داده و آثار معرفتی و فرهنگی زیادی از خود برجای بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی اربعین را زاییده فرهنگ ناب شیعی دانست و تأکید کرد: این حرکت درعین حال زایش فرهنگی نیز دارد و آثار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی دارد، چرا که این راهپیمایی بزرگ می تواند نقش حمایت روحی و روانی از مردم مظلوم عراق در برابر داعشی ها داشته باشد.

اربعین مانور بزرگ انسانیت

وی افزود: ما در این مانور بزرگ آثار انسانیت را نیز به عینه می بینیم، چراکه همکاری و مساعدت مردم نسبت به هم در این مسیر بی نظیر است و فیلم ها و گزارش هایی که از این حرکت نشان داده می شود تنها گوشه ای از آن عشق و ایثار مردم را نشان می دهد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر اینکه مردم دنیای امروز به شدت تشنه معارف اصیل هستند، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم همه مردم جهان تشنه معارف عمیق اهل بیت هستند بلکه وقتی مردم دنیا همین احساس همدلی و همراهی را در این مسیر می بیند و اینکه هرکسی هرچه دارد در اختیار دیگری قرار می دهد صحنه هایی است که در جهان کمتر دیده می شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم اربعین برای انتقال معارف ناب اهل بیت(ع) یادآور شد: اربعین یک رسانه بزرگ است و به همین دلیل حوزه های علمیه و مبلغان نباید از این فرصت بزرگ غافل باشند، چرا که در این حرکت یک جمعیت بسیار عظیم بدون کمترین زحمت یک طلبه در آنجا حضور دارند، بنابراین مبلغان حوزه علمیه می توانند از این فرصت ناب برای انتقال معارف عاشورا، اهداف حسینی(ع) و روشن گری در مسائل سیاسی و منطقه ای استفاده کنند./1330/302/ب3

ارسال نظرات