۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۳۵۴
نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج عبدالعظیم حسنی:

خطبه خوانی حضرت زینب دشمنان را رسوا کرد

نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: خطبه کوبنده و آتشین حضرت زینب(س) در مجالس کوفه و شام سبب رسوایی مقاصد شوم و پلید دشمنان و اشقیای کربلا شد.
حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی‌اضغر رضایی، نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) که در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) زینت پدر و مدافع اهداف امام حسین(ع) بود.

وی با اشاره به سخنرانی حضرت زینب(س) در کوفه و شام، ابراز کرد: سخنرانی کوبنده و آتشین حضرت زینب(س) در مجالس کوفه و شام سبب رسوایی مقاصد شوم و پلید دشمنان و اشقیای کربلا شد.

حجت الاسلام رضایی درباره اقتدار و صلابت حضرت زینب(س)، بیان داشت: زمانی که اسرا را وارد مجلس عبیدالله بن زیاد کردند اقتدار و صلابت حضرت زینب(س) سبب حیرت دشمنان و رسوایی آنان در تاریخ شد.

وی افزود: حضرت در هنگام ورود به کاخ عبیدالله با غرور و تکبر وارد شدند و این صلابت زینبی که برگرفته از عدم ضعف و تزلزل ایشان بود مقاصد و طینت دشمنان را بر همگان آشکار کرد.

نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: حضرت در کاخ اشقیا و در حضور همگان با تلاوت آیه 10 سوره روم فرمودند: شما مصداق همین آیه هستید که خداوند می‌فرماید: «ثم کان عاقبه الذین اساؤا السوآی ان کذبوا بایات الله وکانوا بهایستهزؤن» آنگاه سرانجام کسانی که بدیها را به بدترین وجه مرتکب می شدند، این شد که آیات خدا را تکذیب کرده و به آن استهزاء کردند.

حجت الاسلام رضایی گفت: پیامبر(ص) امام حسین(ع) را از خود و خود را از ایشان می‌دانست پس اگر بقای اسلام با امام حسین(ع) است یقینا بهای آن با حضرت زینب(ص) خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه تکریم شهدا و خانواده آنان درسی بود که حضرت زینب(س) به ما آموخت، خاطر نشان کرد: تکریم خانواده شهدا بسیار ارزشمند و گرانسنگ است و این امر سبب تربیت و ظهور جوانانی می‌شود که امروز در خارج از مرزهای جغرافیایی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با دفاع از اسلام و حرم آل الله با دشمنان تکفیری مبارزه می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات