۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۹۸۹۲
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

نگهداری سند اصلی وقف‌نامه ربع رشیدی در تبریز/ برگزاری نشست تخصصی فلسفه و حکمت

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع فلسفه و حکمت 26 آبان در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار خواهد شد.
شهرام خدایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهرام خدایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سطح کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و اظهار داشت: در 109 کتابخانه آذربایجان‌شرقی، 401 نفر مشغول به کار هستند و کوچک‌ترین کتابخانه روستایی ما هم 69 متر زیربنا دارد.

وی با بیان این‌که سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان بسیار کمتر از استانداردهای تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 94 تعداد منابعی که در کتابخانه‌های استان وجود داشت، از ۲ میلیون و 390 هزار تجاوز نمی‌کرد اما در سال 95 یک میلیون جلد به این کتاب‌ها افزوده شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 650 هزار نفر در شش ماهه اول امسال در کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی خدمات دریافت کرده‌اند، گفت: افزایش امانت‌گیری کتاب یکی از شاخصه‌های اصلی افزایش سرانه مطالعه به شمار می‌رود. امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد میزان امانت‌گیری کتاب افزایش داشته است.

خدایی با بیان این‌که 300 برنامه برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سراسر استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از کتابداران استان بیستم آبان ماه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد، ضمن این‌که 25 آبان نیز عصر شعر چله خون در محل کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع فلسفه و حکمت 26 آبان در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست که با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرات حوزوی و دانشگاهی همراه خواهد بود، آثار مهم و برجسته در عرصه فلسفه و حکمت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

خدایی برگزاری رونمایی از چند کتاب، جمع خوانی کتاب و برگزاری ۵۰ نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان دانست و گفت:  کتابخانه مرکزی تبریز گنجینه بسیار ارزشمندی از نسخ خطی در چاپ‌های سنگی و سربی دارد که هر یک از این آثار می‌توان در امور تحقیقی و پژوهشی مورد مطالعه قرار گیرند.

وی با بیان این‌که در تمامی زمینه‌ها اسناد ارزشمند و کمیابی در مخزن این کتابخانه نگهداری می‌شود، تصریح کرد: یکی از قدیمی‌ترین گنجینه‌های این کتابخانه وقف‌نامه ربع رشیدی است که در سطح کشور ثبت ملی و از سوی سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است./935/203/ب3

 

ارسال نظرات