۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۶۰۱۴۴

ویزای سفر اربعین در تبریز نیز صادر می‌شود

مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی گفت: با استقرار دفتر کونسولگی عراق در تبریز؛ زائران اربعین حسینی از استان‌های شمال‌غرب کشور می‌توانند جهت تهیه روادید به دفتر حج و زیارت تبریز مراجعه کنند.
روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت در آذربایجان شرقی

امیر روحی‌ ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که روند نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی از طریق سامانه سماح بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از 32 هزار نفر از استان در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۳۴ هزار نفر از مردم استان آذربایجان شرقی در مراسم اربعین حسینی و در کربلا حضور داشتند، گفت: پیش بینی می شود امسال این آمار به بیش از ۴۰ هزار زائر از استان برسد، ضمن این‌که تاکنون بیش از 33 هزار ویزای اربعین برای زائران دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی صادر شده است.

روحی ملکی با تاکید بر این‌که ورود به کشور عراق بدون ویزا و تنها با ارایه کارت ملی کذب محض است، افزود: زائران عزیز باید حتما گذرنامه و ویزا داشته باشند؛ با استقرار دفتر کونسولگی عراق در تبریز؛ زائران اربعین حسینی از استان‌های شمال‌غرب کشور می‌توانند جهت تهیه روادید به دفتر حج و زیارت تبریز مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی همچنین از تمدید فرصت ثبت نام در سامانه سماح تا پایان آبان ماه خبر داد و اظهار داشت: زائران اربعین برای ورود به کشور عراق باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند. اگر فردی تمایل ندارد به صورت گروهی ویزا بگیرد، می ‌تواند با درخواست کپی رنگی مانیفست مهر شده به نشان کنسولگری عراق، نسبت به تردد انفرادی اقدام کند.

وی با بیان این‌که ویزای اربعین ۲۰ روزه و تاریخ انقضای روادید یک ماهه است، خاطرنشان کرد: کسانی که در این ایام ویزا دریافت می کنند می توانند تا ۳۰ آبان(۲۰ نوامبر) از مرز ایران خارج شده و وارد خاک عراق شوند. همچنین در کشور عراق نیز می توانند حداکثر ۲۰ روز اقامت کنند.

روحی ملکی با بیان این‌که رایزنی‌های لازم برای سرویس‌دهی به زائران اربعین حسینی استان تا مرز مهران صورت گرفته است، گفت: با توجه به این‌که سال گذشته برخی زائران نسبت به کرایه‌های بسیار بالای اتوبوس های مسافربری گلایه داشتند؛ امسال بازرسان ستاد اربعین بر قیمت‌های مصوب نظارت خواهند داشت.

مدیر دفتر حج و زیارت و زیارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ثبت‌نام به صورت اینترنتی بوده و از طریق کارگزاری‌های رسمی انجام می‌گیرد، افزود: توصیه می شود زائران اربعین ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، چراکه ممکن است با توجه به ازدحام ثبت‌نام کنندگان؛ زمان صدور ویزا در روزهای پایانی افزایش یابد./302/935/ب1

ارسال نظرات